Alla hushåll fick kvittera 4 id.nr märkta brickor vid uppstarten. Vid avflyttning ska den boende redovisa minst samma antal märkta brickor till nyckelansvarig.
Vid avflyttning kontrollerar nyckelansvariga att det inte saknas någon bricka. Skulle det saknas någon bricka vid avflyttning får säljaren ersätta den enligt nedan förfarandebeskrivning ”beställning av nya brickor”. Det är AB Norrlås prissättning som gäller för brickorna.
Vid förlust av bricka:
Meddela nyckelansvarig vilket id.nr brickan har som du förlorat. Nyckelansvarig meddelar systemansvarig i föreningen detta som då spärrar den förlorade brickan i systemet.
Beställning av nya brickor:
Boende som vill beställa ny bricka kontaktar nyckelansvarig som meddelar AB Norrlås vem det gäller, vilken lägenhet det gäller och hur många brickor som skall köpas. När brickorna finns klara för leverans kontaktar nyckelansvarig i föreningen den boende som då kan hämta ut och betala brickan till AB Norrlås i butiken i Jakobsberg.
Garantifel:
Vid rena funktionsfel har vi 1 års garanti på brickorna. Lämna då in brickan med namn och lägenhetsnummer till nyckelansvarig så reklamerar vi brickan och återlämnar en ny bricka till dig.