Entrésystem & Nycklar

Information will follow in English.

 

Nycklar

Om du behöver göra en ny sk husmorsnyckel (till tvättstuga och vind) eller en ny nyckel till din lägenhet så beställs den via styrelsen. Fastighetsansvarig godkänner och lägger en beställning hos Solidlås som meddelar dig när den är klar och du ska själv sedan hämta och betala den hos Solidlås.

Skicka följande i ett mejl till styrelsemejlen (brfkristinebergshojden@hotmail.com): 

  • Namn
  • Lägenhetsnummer
  • Telefonnummer
  • Bild på fram-och baksida på nyckeln du vill kopiera
  • Var vill du hämta nyckeln; Västmannagatan eller Kista.

Nyckel till överlåset kan du fixa själv hos valfri låssmed/nyckelservice.

Ny bokningscylinder till tvättstugan beställs hos service.stockholm@hsb.se eller via felanmälan på MittHSB. Du behöver ange ditt lägenhetsnummer (vilket också är det nummer som ska stå på cylindern - det är ditt nr i huset, inte Skatteverkets nummer), vilken förening du bor i samt ange vilken cylinder som ska tas bort. 

Lägenhetsinnehavaren bekostar själv nya/försvunna nya nycklar.

 

Entrésystem

Av anledning att vi har ett föråldrat entrésystem, där b.la. reservdelar ej längre finns tillgängligt längre, har ett nytt entrésystem beställts och kommer installeras under oktober månad. Systemet omfattar en hel del nyheter, men som en grund är det fortfarande en 4-siffrig pin som gäller för entré access. Till systemet kommer även RFID brickor (som kommer att krävas under vissa tider på dygnet för access), fjärröppning från boendes telefoner genom en PWA app, samt möjlighet att dela temporär nyckel, till en hantverkare exempelvis. 

2 stycken RFID-taggar per lägenhet kommer kunna hämtas ut hos styrelsen. Enbart personer skrivna som ägare på lägenheten kommer kunna hämta taggarna med giltlig ID handling. Mer info om tid och datum kommer inom kort.

På Låsportalen (https://portal.digitallassmed.se/) kan ni som lägenhetsägare logga in med Bank-id för att:

  1. Öppna entrédörr från distans (till exempelvis bud eller besökare),
  2. Beställa ny RFID-tagg,
  3. Låna ut en temporär digital nyckel.

Instruktioner för användning:

  • Information om hur du loggar in och använder systemet hittar du här: Låsportalen.
  • Information hur du installerar appen på Apple-enheter: iOS enhet.
  • Information hur du installerar appen på Android-enheter: Android enhet.

 

 

Keys

If you need to make a new housekeeper key (for the laundry room and attic) or a new key for your apartment, it can be ordered through the board. The property manager approves and places an order with Solidlås, who will notify you when it is ready, and you will then pick it up and pay for it at Solidlås.

Send the following in an email to the board’s email address: (brfkristinebergshojden@hotmail.com): 

  • Name
  • Apartment number
  • Phone number
  • Picture of the front and back of the key you want to copy
  • Where do you want to pick up the key: Västmannagatan or Kista.

You can arrange a key for the padlock yourself with any locksmith/key service.

A new booking cylinder for the laundry room can be ordered at service.stockholm@hsb.se or via the fault report on MittHSB. You need to provide your apartment number (which should also be the number on the cylinder - it is your number in the building, not the Tax Agency’s number), which association you live in, and specify which cylinder should be removed.

The apartment owner pays for any new/lost keys.

 

Entry System

Due to the fact that we have an outdated entry system, where spare parts are no longer available, a new entry system has been ordered and will be installed during October. The system includes many new features, but fundamentally, a 4-digit pin is still required for entry access. The system will also include RFID tags (which will be required during certain times of the day for access), remote opening from residents’ phones through a PWA app, and the possibility to share a temporary key, for example, with a contractor.

Two RFID tags per apartment will be available for collection from the board. Only individuals registered as owners of the apartment will be able to collect the tags with valid ID. More information about time and date will be provided soon.

On the Låstportalen (https://portal.digitallassmed.se/), you as apartment owners can log in with BankID to:

  1. Open the entrance door remotely (for example, for deliveries or visitors),
  2. Order a new RFID tag,
  3. Lend a temporary digital key.

Instructions for use:

  • Information on how to log in and use the system can be found here: Låsportalen.
  • Information on how to install the app on Apple devices: iOS device.
  • Information on how to install the app on Android devices: Android device.