Entrésystem & Nycklar

Information will follow in English.

 

Nycklar

Om du behöver göra en ny sk husmorsnyckel (till tvättstuga och vind) eller en ny nyckel till din lägenhet så beställs den via styrelsen. Fastighetsansvarig godkänner och lägger en beställning hos Solidlås som meddelar dig när den är klar och du ska själv sedan hämta och betala den hos Solidlås.

Skicka följande i ett mejl till styrelsemejlen (brfkristinebergshojden@hotmail.com): 

  • Namn
  • Lägenhetsnummer
  • Telefonnummer
  • Bild på fram-och baksida på nyckeln du vill kopiera
  • Var vill du hämta nyckeln; Västmannagatan eller Kista.

Nyckel till överlåset kan du fixa själv hos valfri låssmed/nyckelservice.

Ny bokningscylinder till tvättstugan beställs hos service.stockholm@hsb.se eller via felanmälan på MittHSB. Du behöver ange ditt lägenhetsnummer (vilket också är det nummer som ska stå på cylindern - det är ditt nr i huset, inte Skatteverkets nummer), vilken förening du bor i samt ange vilken cylinder som ska tas bort. 

Lägenhetsinnehavaren bekostar själv nya/försvunna nya nycklar.

 

Entrésystem

Vårt entrésystem omfattar en rad olika funktioner. Som en grund är det en 4-siffrig pin som gäller för entré access. Pinkoden fungerar mellan 07:00-18:00. Till systemet kommer även RFID brickor (som krävas under resten av dygnets timmar för access). Även digital fjärröppning från boendes telefoner genom en PWA app kan brukas.

2 stycken RFID-taggar per lägenhet har delats ut. På Låsportalen (https://portal.digitallassmed.se/) kan Du som lägenhetsägare logga in med Bank-id för att:

  1. Öppna entrédörr från distans (till exempelvis bud eller besökare),
  2. Beställa ny RFID-tagg,
  3. Låna ut en temporär digital nyckel.

Instruktioner för användning:

  • Information om hur du loggar in och använder systemet hittar du här: Låsportalen.
  • Information hur du installerar appen på Apple-enheter: iOS enhet.
  • Information hur du installerar appen på Android-enheter: Android enhet.

 

 

Keys

If you need to make a new housekeeper key (for the laundry room and attic) or a new key for your apartment, it can be ordered through the board. The property manager approves and places an order with Solidlås, who will notify you when it is ready, and you will then pick it up and pay for it at Solidlås.

Send the following in an email to the board’s email address: (brfkristinebergshojden@hotmail.com): 

  • Name
  • Apartment number
  • Phone number
  • Picture of the front and back of the key you want to copy
  • Where do you want to pick up the key: Västmannagatan or Kista.

You can arrange a key for the padlock yourself with any locksmith/key service.

A new booking cylinder for the laundry room can be ordered at service.stockholm@hsb.se or via the fault report on MittHSB. You need to provide your apartment number (which should also be the number on the cylinder - it is your number in the building, not the Tax Agency’s number), which association you live in, and specify which cylinder should be removed.

The apartment owner pays for any new/lost keys.

 

Entry System

Our entry system includes a range of different functions. As a basic feature, a 4-digit PIN code is required for entry access. The PIN code is valid between 07:00 and 18:00. The system also includes RFID tags, which are required for access during the remaining hours of the day. Additionally, digital remote unlocking via a PWA app on residents’ phones can be used.

Each apartment has been issued two RFID tags. On the Lock Portal (https://portal.digitallassmed.se/), you, as an apartment owner, can log in with Bank-ID to:

  1. Open the entrance door remotely (for example to let in deliveries or visitors),
  2. Order a new RFID tag,
  3. Lend a temporary digital key.

Instructions on usage:

  • Information on how to log in and use the system can be found here: Låsportalen.
  • Information on how to install the app on Apple devices: iOS device.
  • Information on how to install the app on Android devices: Android device.