Felanmälan görs antingen via Mitt HSB eller HSB felanmälan: 010-442 11 00
Jouren (akuta fel utanför kontorstid 8-16) nås på: 08-657 77 22
Bra att känna till är att kostnaden för utryckningen kan hamna hos boende som har kontaktat jouren, om de behöver göra en åtgärd som inte är under föreningens ansvar, utan den enskilde boende.
Störningsjouren nås på: 010-470 30 00
Bra att känna till är att om störningsjouren gör ett utryck och det inte är en pågående störning när de är på plats, kan kostnaden hamna hos boende som har kontaktat de.
Viktigt att komma ihåg att alltid kontakta polisen vid pågående brott.
Alla felanmälan relaterat till balkongbytet ska göras till RK-Teknik via detta formulär: https://www.hsb.se/stockholm/brf/kvarnen/brf.-kvarnen/balkong/felanmal-balkongen-/
Detta gäller under garantitiden.
Alla felanmälan relaterat till stambytet ska göras till HSB, som tar ärendet vidare till fastighetsskötaren eller Våtrumsteknik.
Detta gäller under garantitiden.