Hur ansöker jag om medlemskap i föreningen efter att jag har köpt en lägenhet? Vart skickas köpeavtalet? Du ansöker om medlemskap hos HSB. Du når dem på telefonnummer 010-442 11 00. Det är också till HSB som mäklaren/du skickar köpeavtalet.
Finns det några planer på avgiftshöjning? Styrelsen har beslutat att höja månadsavgiften med 8% från och med den 1 oktober 2023, detta med anledning av det rådande ekonomiska läget.
Vad ingår i månadsavgiften? Värme och vatten ingår i månadsavgiften.
Vilken leverantör för kabel-tv och bredband har ni? Ingår det i månadsavgiften? Vi har Tele2 som leverantör av kabel-tv. Avgiften för detta ingår inte. För bredband kan du välja själv vilket bolag du vill ha.
Det står förra ägarens namn på dörren, hur gör jag för att ändra det? Delagott kundtjänst kan hjälpa dig. Du hittar mer info på sidan Kontaktuppgifter.
Finns det planer för renoveringar de närmsta åren? I dagsläget finns inga planer på några större renoveringar.
Hur gör jag för att ställa mig i kö för parkeringsplats? Hur lång är kötiden? Det är HSB som har hand om detta och det är till dem man anmäler intresse. Tyvärr har vi få parkeringsplatser i förhållande till antalet boende, vilket gör att kötiden är flera år.
Vilken typ av uppvärmning har ni? Fjärrvärme.
Godkännes juridisk person som köpare? Nej.
Godkänner föreningen delat ägande? Om JA, finns det någon särskild andelsfördelning? Ja, föreningen godkänner delat ägande. Ingen särskild andelsfördelning finns.