Digital-TV / Internet / Telefoni

På denna sida finns information om Digital-TV, internet och telefon.
Vissa detaljer beskrivs i dokumentet längst ner på sidan.

Digital-tv

Föreningen har avtal med Tele2  (f.d Com Hem) med deras grundutbud, vilket ingår i månadsavgiften.
Om medlem vill utöka kanalutbudet kontaktar medlemmen Tele2 enskilt.
Mer information finns via Tele2 Grundutbud 

Kundservice Tele2:   telefonnummer 90222,   hemsida   www.tele2.se 

Det finns även möjlighet att få Digital-TV via bredbandsleverantören Telenor, då kontaktar medlem Telenor enskilt enligt nedan. 

Telefon

För fast telefon är det valbart att välja leverantör som kan erbjuda detta till lägenheten.
Föreningen har ingen avtalad telefonleverantör.

Telefontjänster levereras även av föreningens bredbandsleverantörer.

Bredband

Flera möjligheter finns att koppla in bredband i våra lägenheter.
Föreningen anslöt till Bredbandsbolagets bredbandsnät 2001. Numera äger Telenor detta bredbandsnät.
Inom och mellan byggnaderna äger föreningen bredbandsnätet. 

Om medlem vill nyttja Telenor som bredbandsleverantör kontaktar medlemmen Telenor enskilt.
Kundservice Telenor 020-222 222, www.telenor.se 

Övrigt bredband

Via telefonuttaget kan anslutning ske till din telefonoperatör via ADSL. Vill du ha sådan anslutning så kontaktar du din telefonoperatör.

Under 2005 uppgraderade Com Hem kabel-TV-nätet. I samband med detta installerades anslutningsmöjlighet i TV-uttaget för både telefoni och bredband, då kontaktar medlem Tele2 (fd Com Hem)  enskilt enligt ovan. 

Att tänka på

Styrelsen vill påminna om att bredbandsnätverket, kabel-TV-nätet och telefonnätet är föreningens egendom/ansvar och åverkan eller skada på dessa installationer belastas lägenhetsinnehavare om fel uppstår och åtgärder erfordras för att återställa funktionen.

Kabel-TV-nätet är det Tele2 som administrerar och åtgärdar eventuella fel. 

Telefonnätet är det Telia som administrerar och åtgärdar eventuella fel. 

Bredbandsnätet felanmäls via HSB Felanmälan 

TELE2

Telenor