För laddning på parkeringsplats:
Det som kan vara lite otydligt är att vi har dubbla leverantörer på laddstolparna - Zpark står för själva laddtjänsten, men Miljöbelysning är de som står för infrastrukturen och faktureringen. Såhär går du tillväga: Kontakta fastighetsskötarna för att få numret på din parkeringsplats (den motsvarar inte numret på stolpen). Efter det så kontaktar du Miljöbelysning på 08-120 039 80, uppger numret och får en individuell aktiveringskod. Med hjälp av den koden så aktiverar man laddningen på ”sin” plats via Zpark appen. Du faktureras sedan månatligen av Miljöbelysning.
För laddning på gemensam snabbladdare (bredvid Skebo 263):
Ladda ner en app som heter ”MER Connect”. I appen skapar du ett konto och efter det kan du beställa en laddbricka som skickas hem till bokföringsadressen. När du har fått laddbrickan, så behöver du kontakta MER och lämna ett id-nummer på laddaren. Id-numret står vid uttaget på laddaren och börjar med SEMER följt av ett antal siffror. Betalning för laddningen sker via direktbetalning, så du behöver registrera ett kontokort, där pengarna för laddningen dras.