Akuta problem
Om olyckan skulle vara framme och du råkar ut för någonting som behöver åtgärdas akut kontaktar du i första hand någon i styrelsen. Exempel på akuta ärenden är vattenläckor eller avloppsstopp med risk för översvämning. Frånvaro av vatten i kranen, strömavbrott eller värmeproblem föranleder inte att ringa jouren. En onödig utryckning debiteras anmälaren. Detta för att undvika onödiga kostnader för dig och/eller föreningen.
Vid akut situation under vardagar kl 08.00-16.30 ringer du till HSB Stockholms kontor på telefonnummer 010-442 11 00.
Vid akut situation efter kontorstid nås HSB jour på nummer 08-695 00 00.
Är något trasigt i din lägenhet, ärendet är inte akut eller vill du få kontakt med en fastighetsskötare för annan hjälp? Gör en felanmälan via denna länk: https://felanmalan.hsb.se/
Det går även bra att ringa till HSB Kund- och medlemsservice under vardagar kl 08.00-16-30 på telefonnr 010-442 11 00