Felanmälan

För att allt ska fungera väl i våra lägenheter och våra fastigheter inne och ute är det viktigt att vi hjälps åt att uppmärksamma och anmäla fel.

Felanmälan till Fastighetsägarna Service förvaltning

När du upptäcker du fel i fastigheten, t ex stopp i avloppet, elfel eller trasiga lampor i trapphus, gör en felanmälan till Fastighetsägarna Service förvaltning. Det finns flera sätt att felanmäla.

1. Felanmäl via boendeappen

Enklast och snabbast är oftast att felanmäla via boendeappen. Där kan du beskriva ditt ärende och ladda upp en bild vid behov. Sedan kan du följa ditt ärende i appen tills att det är löst. Ladda ner boendeappen genom att söka på Boendeappen Avy i Google Play eller i App Store. 

2. Felanmäl via webben

Du kan också skicka dig förfrågan eller felanmälan via www.fastighetsagarna.se. Du hittar formuläret direkt på denna länk.

3. Felanmäl till FÄS kundservice

FÄS kundservice har öppet måndag till torsdag 07.00 – 17.00 och fredag 07.00 – 16.00.

Här får du hjälp med alla typer av ärenden. Exempel: Felanmälan, försäljning av bostadsrätt, panter, garage- och p-platser, avgifter, hyror, inre fond, m m.

Du kan kontakta dem via telefon eller mejl enligt nedan:

Telefon     08-617 76 00
E-post     kundservice@fastighetsagarna.se

Under sommarmånaderna juni juli och augusti har kundservice öppet måndag- torsdag 7-16 fredag 7-15. Dag innan röd dag alltid till 13 och röd dag stängt.

4. Felanmäl på plats i Minneberg

På expeditionen för förvaltning i Panncentralen, Svartviksslingan 93, kan du få hjälp med bland annat felanmälan, köp av fläktfilter, lysrör, mm. Det är också här som fastighetsskötarna i området finns.

Öppettider

Tisdagar       
kl 07.15 - 08.00    
fastighetsskötare
Onsdagar kl 09.00 - 11.00 förvaltare (i mån av tid även fastighetsskötare)
Torsdagar kl 16.00 - 17.00 fastighetsskötare, ej öppet under sommarsemester

 

Vid fel på hissar

Enklast är att kontakta hissfirman direkt så går det fortare. Numret fiinns även anslaget i alla hissar.

På detta nummer går det bra att felanmäla dygnet runt.

 

Felanmälan vid akuta nödfall

Vid akuta fel utom ordinarie arbetstid som kräver omedelbar åtgärd kontaktas fastighetsjouren.

Ring endast jouren vid akuta fall. Telefonnummer 08-657 64 50

Tänk på att de flesta jourutryckningar får du bekosta själv.



Vid fel gällande inre underhåll i din lägenhet

OBS! Inre underhåll av din lägenhet ansvarar du själv för.