Båda lokalerna är fullt utrustade med möbler och porslin för 70 personer, uppläggningsfat, ljushållare med mera. Det finns kylskåp, spis/ugn, kaffebryggare/vattenkokare och diskmaskin.
Lokalen Badviken, ligger på Svartviksslingan 17 med utsikt ner mot badbryggan. Lokalen rymmer max 70 personer.
Lokalen Båtviken, ligger på Svartviksslingan 81 med utsikt över båtbryggorna. Lokalen rymmer max 70 personer.
Båda lokalerna lämpar sig väl för informationsmöten, föreläsningar, gruppgymnastik, utställningar med mera.
Dagsschemat till 17.00 återfinns separat på bokningssidan.
Vill du ha tillträde tidigare än de angivna tiderna måste du boka tiden innan.
Vanliga veckor |
mån – tor |
fre/lör/sön |
söndag em |
Privat |
250/500* kr |
900/1800* kr |
400/800* kr |
Organisation** |
500 kr |
1800 kr |
800 kr |
Barnverksamhet och Minnebergsföreningar*** |
0 kr |
900 kr |
400 kr |
Storhelger som tex påsk, Valborg, Kristi himmelsfärd, Nationaldag, Allhelgonadag +600 kr tillfälle.
Midsommar samt från jul till trettondagen +1000 kr tillfälle.
* För boende i Brf Sandvik, Svartvik, Tangen och Tranan som bokar för privatbruk gäller de lägre priserna. För boende i Brf Margretelund, Hägern eller Storspoven gäller de högre.
** Övriga ideella och politiska organisationer som är verksamma i Minneberg
*** Ideella föreningar knutna till Minnebergs samfällighet (se samfällighetens årsredovisning) och förskolor i Minneberg (inkl. kyrkans barntimmar)
Föreningar och organisationer får ej boka tider mellan den 1 juni och midsommarhelgen före den 15 april. Fram till och med den 14 april har privatpersoner boende i Minneberg förtur på dessa tider. Tänk på att boka både dag- och kvällstid om du ska ha student.
Under perioden 1 juni till 15 augusti kan man endast boka tider från 15 augusti eller senare. Vill man ha en tid mellan dessa datum skall man alltså boka före den 1 juni.
Numera sker bokning av samlingslokalerna digitalt och även access tilldelas digitalt.
För att boka lokal, klicka på länken “Boka lokal” nedan. Du kommer då till en bokningskalender som visar tillgängliga tider. Klicka på aktuell tid för att boka. Lediga tider är grönmarkerade och upptagna är rödmarkerade. Du kan ställa frågor som inte besvarats här eller på bokningssidan till bokning@minneberg.se. Frågor eller synpunkter via mejl måste innehålla kontaktuppgifter. Bokningsförfrågningar görs alltid på bokningssidan. Det kommer alltid en bekräftelse på att förfrågan är gjord samt, om bokningen är godkänd – på själva bokningen via e-post. Om bekräftelsen inte kommit inom 30 minuter så kontrollera i första hand skräpposten i din mejlbox, och om du inte hittar den, gör i sådant fall om förfrågningen.
Om du inte bokat tidigare behöver du fylla i ett formulär med dina uppgifter innan själva bokningen: namn, portnummer, lägenhets- nummer (det nummer som står på din ytterdörr), telefonnummer samt e-postadress. Du behöver också svara på säkerhetsfrågorna i formuläret. Eftersom dessa uppgifter granskas manuellt så skickas inte bokningsförfrågan med i detta formulär – du kan alltså bara boka om du har ett godkänt konto.
Dett finns inte möjlighet att visa lokalerna på begäran, så om du vill ta en titt i lokalerna inför uthyrningen så går det bra när Minnebergsseniorerna eller Bridgeklubben håller till där. Minnebergsseniorerna har normalt verksamhet i Båtviken på helgfria måndagar mellan kl. 13 och 15.30 då man är välkommen ner. Bridgeklubben tar emot i Badviken på tisdagar och torsdagar mellan kl. 17 och 18. Utöver det brukar det hållas stämmor och andra av föreningarna anordnade evenemang då man kan passa på att titta runt. Under sommarmånaderna och julperioden då verksamhet i Minnebergsseniorerna och Bridgeklubben ligger nere sker ingen visning.
I lokalerna Badviken och Båtviken finns bord, stolar och porslin för det maximala antalet 70 tillåtna personer. Se detaljer nedan.
Det finns 9 stycken bord (130×70) samt 2 runda bord med 4 stolar vid varje bord – totalt 44 sittplatser. Utöver det finns 4 stycken uppfällbara (183×76) bord samt 26 klaffstolar för att komplettera om man är fler än 44 stycken.
Badviken är utrustad med serveringsvagn och Båtviken med serveringslucka.
I vardera lokalen finns en kvalitetskaffebryggare som snabbt brygger 2,2 liter kaffe. Det finns också extra termosar samt vattenkokare, 2 st diskmaskiner med snabbdiskprogram, kyl-och frysskåp, induktionshäll, ugn samt 2 st mikrovågsugnar.
Lokalerna är utrustade med högtalarsystem och projektor. Trådlöst internet finns och nätverket heter Minneberg. Du måste boka media tillsammans med din bokning till en extra kostnad. Media styrs sedan via webben och man får separat information om detta. Det finns alltså ingen fysisk hantering av media finns utan det sätts på under uthyrningstiden. På helgerna stängs media av kl. 01. Vill man använda mikrofon så får man ordna detta själv eller ta kontakt med Minnebergsseniorerna för lån.
Självklart tar vi alla ansvar för att ta väl hand om våra gemensamma samlingslokaler vid hyra. I samband med bokning får du via mejl ordningsreglerna att respektera då du använder lokalerna. Du kan också ladda ner dem nedan. Observera att alla, oavsett vad man använt lokalen till, skall följa städinstruktionerna till punkt och pricka oavsett vad man själv tycker. Utebliven dammsugning och våttorkning efter användning kan leda till att du inte får använda lokalen igen. Vi har tillsyn efter de flesta uthyrningar, och har du missat något av större karaktär så kan du bli kontaktad för att åtgärda detta. Du kan förstås boka och betala för städning, men denna skall också utföras inom den tid du hyrt, och du måste tänka på att du måste öppna åt den som städar.
När du har hyrt någon av samlingslokalerna får du mobil access av Fastighetsägarna Service (FÄS). Vi lämnar inte ut fysisk nyckel till lokalerna och det är endast den person som hyrt som får den digitala accessen. Den kan inte delas med någon annan.
Om något inte fungerar som det skall:
Tillträde:
Den digitala accessen lämnas i dagsläget ut manuellt, och därmed finns en mänslig faktor, vilket innebär att det ibland kan bli fel. Har du inte fått access innan du skall hyra, så kontakta Fastighetsägarna Service i god tid innan, dock tidigast fyra (4) dagar innan ditt uthyrningstillfälle.
Skulle ändå något bli fel när du är där så kontakta styrelsen i den förening du bor i för att komma in. Bor du inte i Samfällighetens föreningar så skall du skicka ett mejl till bokningen. Tänk på att kontrollera accessen i god tid innan din uthyrning - det är alltid responstid, och du kan inte räkna med att någon kommer och öppnar direkt, och glöm inte att ange ett telefonnummer. Förklara också problemet ingående - det är alltid lättare att hjälpa till om man får mer information än att "appen inte fungerar".
Mediaanläggning:
Medianläggningen är helt automatisk, och slås på om du bokat denna. En indikator för det är att projektorns lampa lyser rött när din tid börjar eller allra senast fem minuter efter att din tid börjat. Skulle inte projektorn vara påslagen, mejla till bokningen för felsökning på distans. I övrigt styrs allting via den länk du fått inför bokningen ca sex dagar innan ditt tillfälle.
Diskmasinen:
Kontrollera att diskmaskinen går igång redan när du kommer till lokalen. Får du inte igång diskmaskinen eller andra köksmaskiner så gör en vanlig felanmälan och planera för handdisk. I båtviken värms vattnet av en varmvattenberedare, så var sparsam med vattnet - gör exempelvis iordning diskvattnet ett tag innan disken, så hinner det värmas upp nytt vatten om man behöver mer. Om det inte är något fel på utrustningen, utan beror på att man exempelvis inte vridit på vattenkranen så kommer eventuella felsökningskostnader debiteras till den som hyrt.
Säkringar:
Det händer att säkringar går. Det finns säkringsskåp som är tillgängliga i båda lokalerna. Det skall också finnas reservsäkringar. Men ibland försvinner dem, och i sådant fall får man handla egna. Om det händer, skicka ett mejl till bokningen med kvittokopia, samt Bank, clearingnummer och kontonummer, så ersätter vi.
Förbrukningsmateriel:
Det skall förstås finnas basala ting som diskmaskinstabletter, borstar, rengöringsmedel och annat. Men även här händer det att saker får fötter. Saknas någonting så ta med detta hemifrån. Att det saknades diskmedel eller skurmedel är inte ett skäl för att inte diska eller städa.
Jourutryckning:
Jouren har uttryckliga instruktioner på att inte åka på fel i lokalerna såvida det inte är fara för person eller materiell egendom. Om man kontaktar jouren så bör man vara medveten om att kostnaden kan debiteras till den som gjort avropet.
Och till sist:
Olyckor händer och det räknar vi självklart med. Men det är viktigt att du anmäler om något gått sönder, så vi kan planera för påfylltning när det är dags. Ibland skäms man och vill inte höra av sig, men skriv i sådant fall en lapp och lägg i panncentralens brevlåda.