Bredband/Kabel-TV/Telefoni

Tillgång till bredband, kabel-TV och telefoni kan fås antingen via TV-jacket (ComHem) eller via bredbandsuttaget (Bahnhof).

ComHem

Vårt avtal med ComHem innebär följande:

  • Ett digitalt grundutbud levereras via TV-jacket och kräver ingen digitalbox. Detta kostar föreningen 29kr per månad och lägenhet.
  • Digital-TV-abonnemanget Small (ord. pris 49kr/mån) ingår gratis för samtliga medlemmar. Detta förutsätter en digitalbox eller CA-modul för att fungera.
  • Kortavgiften för samtliga digital-TV-abonnemang i ComHems utbud är 0kr (ord. 49kr/mån).

Det går även att få bredband och telefoni från ComHem.


Bahnhof

Från 1 mars 2015 levererar Bahnhof bredband till alla lägenheter i föreningen via bredbandsuttaget. Kostnaden ingår i månadsavgiften och motsvarar c:a 47 kr/mån.

  • 1000/1000 Mbit
  • Dynamiska ip-adresser
  • Möjlighet till ip-tv och ip-telefoni
  • Endast en ansluten enhet per lägenhet vilket betyder att varje ny enhet som kopplas in till vägguttaget måste anslutas på nytt.

För att ansluta sig till Bahnhofs bredbandstjänst räcker det med att koppla in datorn i nätverksuttaget och surfa in på valfri hemsida så kan man aktivera ett konto på några minuter. Kommer du inte in per automatik går du in på dhcp.bahnhof.se och följer instruktionerna.

För att skaffa extratjänster kontaktar man Bahnhof direkt. Bahnhof ger inte individuell support eftersom de förser förening med anslutningen. Medlemmar som behöver support eller felsökning kan t.ex. kontakta vår fastighetsförvaltare som kan ge support till självkostnadspris. Om ett eventuellt fel ligger där föreningen har underhållsansvar utgår ingen kostnad för support.

Om du har problem med anslutningen är det bra att kolla Bahnhofs driftinformation för att utesluta att felet inte ligger hos dem.

Läs mer här om hur bytet gick från Ownit till Bahnhof gick till.