En sammanställning av medlemsundersökningen finns att läsa här.
Styrelsen sammanfattar detta:
- Medlemsundersökningen uppskattades av flera medlemmar och är en bra vägvisare för styrelsen. Vi kommer därför fortsätta att göra dessa årligen.
- Medlemmarna har lågt förtroende för HSB och är något missnöjda med Servicecenter. Styrelsen har därför förtydligat vad det innebär att vara en HSB-förening på den här sidan.
- Medlemmarna har många synpunkter på snöröjningen. Det har varit en svår säsong med en ny entreprenör och räknar med bättre rutiner till vintern.
- Medlemmarna är nöjda med Neapel och kommer med bra synpunkter som styrelsen kommer bearbeta.
- Medlemmarna är nöjda med trappstädningen men har synpunkter på lukt från rengöringsmedlet. Styrelsen kommer föra en dialog med städfirman om detta.
- Medlemmarna är nöjda med tvättstugan men har synpunkter på städningen. Några veckor före medlemsundersökningen inhandlas trasor och borstar för att medlemmar lättare skall kunna hålla rent efter sig.
- Ungefär hälften av de svarande använder inte bastun. De som använder den har synpunkter på att den behöver renoveras.
- Medlemmarna är mycket nöjda med vår fastighetsförvaltare Peter Jansson.
- Medlemmarna är nöjda med ComHem och mycket nöjda med Ownit.
- Medlemmarna är nöjda med trädgården men har synpunkter på städningen. Firman som städar trappuppgångarna har nyligen anlitats för att också städa trädgården. Styrelsen kommer föra en dialog med företaget för att höja nivån på städningen.
- Många medlemmar föredrar att ta del av årsredovisningen som PDF. För att spara pengar och miljö kommer årsredovisningen därför inte delas ut i brevlådorna utan istället laddas upp på hemsidan. De som inte är bekväma med datorer hänvisas att höra av sig till styrelsen för en utskrift.
- Medlemmarna använder inte de förmåner som det individuella medlemskapet i HSB ger tillgång till. Styrelsen kommer därför lämna en proposition till stämman om att ändra stadgarna för att göra det individuella medlemskapet i HSB frivilligt.