Parkering

I Östra Orminge råder det generellt parkeringsförbud, förutom på speciellt utmärkta platser. Lägenhetsinnehavare i Brf Nordan har möjlighet att, i mån av plats, hyra en parkeringsplats per bil som lägenhetsinnehavaren eller lägenhetsinnehavarens hushåll disponerar. Maximalt kan en garageplats + en uteplats hyras. Lägenhetsinnehavare kan inte hyra två platser för innehav av en bil.

Regler och riktlinjer för garage

Parkeringsplats får endast hyras för fungerande personbil som används av boende i föreningen i princip dagligen.

Hyra av parkeringsplats som uppställningsplats/förråd eller för annan verksamhet är inte tillåten.

Att hålla bilplatser är en kostnad för föreningen. För besökare bekostar vi speciella parkeringsplatser. De är endast avsedda för våra besökare, dvs det är inte tillåtet för boende i Nordan att nyttja dessa platser. Alla boende i brf Nordan som önskar ställa sitt fordon inom området måste hyra garage eller uteplats.

Andrahandsuthyrning eller överlåtelse av nyttjande av garage eller uteplats är inte tillåten.

Brandfarligt material får inte förvaras i garaget. Brandfarliga gaser såsom gasol, acetylen och fotogen får inte förvaras i föreningens garage. Extra bensin får endast förvaras i reservdunk i fordonet.

Om lägenhetsinnehavare bryter mot ovanstående riktlinjer äger Brf Nordan rätt att med omedelbar verkan säga upp hyreskontrakt för garage eller uteplats.

Om du har frågor gällande parkering eller önskar hyra/säga upp garage eller uteplats, vänligen kontakta föreningens Parkeringsansvarig (se Vem gör vad i Nordan).