Felanmälan

Felanmälan

FELANMÄLAN
En felanmälan som görs inloggad i Mitt HSB eller på hsb.se/felanmalan går direkt till en fastighetsskötare som registrerar ärendet och återkopplar till dig inom två arbetsdagar.

MITT HSB DYGNET RUNT
Logga in med BankID på Mitt HSB via hsb.se för att till exempel registrera och följa din felanmälan. 

TELEFON    
Under vardagar kl 08.00-16.30 ringer du till HSB Stockholms kontor på telefonnummer 010-442 11 00.
OBS! Styrelsen tar ej emot felanmälan, felanmälan ska alltid gå via HSB.

FASTIGHETSJOUR

Akuta problem 

Om olyckan skulle vara framme och du råkar ut för någonting som behöver åtgärdas akut kontaktar du i första hand någon i styrelsen. Exempel på akuta ärenden är vattenläckor eller avloppsstopp med risk för översvämning. Frånvaro av vatten i kranen, strömavbrott eller värmeproblem föranleder inte att ringa jouren. En onödig utryckning debiteras anmälaren. Detta för att undvika onödiga kostnader för dig och/eller föreningen.
Vid akut situation efter kontorstid nås HSB jour på nummer 08-695 00 00.