Allvarliga fel som ej kan vänta till kontorstid
Om ett allvarligt fel som inte kan vänta till kontorstid inträffar utanför kontorstid, ring HSB Fastighetsjour på telefon 08-695 00 00. Samtalet går till underleverantören Jourmontör som åtgärdar sådana akuta fel. Endast akuta fel (t ex pågående vattenläcka) ska anmälas till jouren. De flesta felanmälningar kan vänta till kontorstid. Vid en onödig jourutryckning kan du komma att debiteras för utryckningskostnaden. Vissa felåtgärder ska bostadsrättsinnehavaren själv vidta eller betala för - se föreningens stadgar.
Fel på bredbandet
Vid fel på bredbandet ska kundtjänsten på Bredband2 (som köpte upp Stockholms stadsnät i februari) kontaktas. På kundtjänstens hemsida (https://www.bredband2.com/
Övriga fel
Övriga fel anmäls på HSB:s webbplats, https://felanmalan.hsb.se/.
Anmälan går då direkt till en av våra fastighetsskötare. Alternativt kan du ringa Kund- och medlemsservice 010-442 11 00 eller besöka fastighetsskötarexpeditionen. Fastighetsskötaren återkopplar till dig inom två arbetsdagar.
Brf Pålsundet har avtalat fastighetsskötsel med HSB Stockholm. Huvudansvarig fastighetsskötare är Andreas Axelsson. Han träffas på fastighetsskötarexpeditionen i Anders Reimers väg (ARV) 9, ingång från gården. Normal expeditionstid: Tisdagar 07:30–08:30 eller torsdagar 16:30–17:30 utom på röda dagar. Under sommarmånaderna juni, juli och augusti är det enbart tisdagstiden.
Fastighetsskötaren kan på expeditionstid lämna ut beställda nyckelbrickor och nycklar. Legitimation och underskrift krävs. Samma nyckelbricka används för entrédörrar, återvinningsrum, gästlägenheter, föreningslokal, kajakförråd, bastu och gym. En nyckelbricka kostar 200 kr oavsett om det är din första bricka eller en extrabricka.
Kund- och medlemsservice
Webb: www.hsb.se/stockholm/om-hsb/kontakt/kontakt/
Mejl: service.stockholm@hsb.se
Telefon: 010-442 11 00 (vardagar 08:00–16:30, torsdagar 08:00–18:00)
Postadress: HSB Brf Pålsundet nr 4041, HSB Stockholm, Box: 1385, 171 27 Solna
Besöksadress: HSB Stockholm, Englundavägen 5A, 171 41 Solna (vardagar 09:00–16:00, fredagar 09:00–15:00)
Alla ärenden hanteras av Kund- och medlemsservice som fördelar ut ärenden inom HSB. Kund- och medlemsservice hjälper till med alla slags frågor relaterade till ditt boende t.ex. beställning av nyckelbrickor och nycklar, överlåtelser, avgifter, hyror, panter, uthyrning av garage- och P-platser, förråd och andrahandsuthyrning.
Vid behov slussas ditt ärende vidare till Brf Pålsundets förvaltare (se kontaktuppgifter längst ned i sidfoten). Med förvaltaren kan du diskutera det som inte kan åtgärdas med felanmälan eller med kontakt med Kund- och medlemsservice t.ex. rådgivning vid ombyggnation och i stadgefrågor. Förvaltaren hanterar också bostadssociala frågor (störande grannar, konflikter etc.).