Kontakt

Felanmälan, fastighetsskötsel mm, HSB Stockholm

Allvarliga fel som ej kan vänta till kontorstid

Om ett allvarligt fel som inte kan vänta till kontorstid inträffar utanför kontorstid, ring HSB Fastighetsjour på telefon 08-695 00 00. Samtalet går till underleverantören Jourmontör som åtgärdar sådana akuta fel. Endast akuta fel (t ex pågående vattenläcka) ska anmälas till jouren. De flesta felanmälningar kan vänta till kontorstid. Vid en onödig jourutryckning kan du komma att debiteras för utryckningskostnaden. Vissa felåtgärder ska bostadsrättsinnehavaren själv vidta eller betala för - se föreningens stadgar.

Fel på bredbandet

Vid fel på bredbandet ska kundtjänsten på Bredband2 (som köpte upp Stockholms stadsnät i februari) kontaktas. På kundtjänstens hemsida (https://www.bredband2.com/privat/kundservice/bredband/) finns hjälp vid felsökning och där anges flera kontaktvägar till kundtjänsten. Man kan t ex ringa 0770-811 000 och kundtjänstens öppettider för felanmälningar är 9:00 – 18:00 på vardagar samt 10:00 – 14:00 på helger.

Övriga fel

Övriga fel anmäls på HSB:s webbplats, https://felanmalan.hsb.se/

Anmälan går då direkt till en av våra fastighetsskötare. Alternativt kan du ringa Kund- och medlemsservice 010-442 11 00 eller besöka fastighetsskötarexpeditionen. Fastighetsskötaren återkopplar till dig inom två arbetsdagar.

Brf Pålsundet har avtalat fastighetsskötsel med HSB Stockholm. Huvudansvarig fastighetsskötare är Andreas Axelsson. Han träffas på fastighetsskötarexpeditionen i Anders Reimers väg (ARV) 9, ingång från gården. Normal expeditionstid: Tisdagar 07:30–08:30 eller torsdagar 16:30–17:30 utom på röda dagar. Under sommarmånaderna juni, juli och augusti är det enbart tisdagstiden.

Fastighetsskötaren kan på expeditionstid lämna ut beställda nyckelbrickor och nycklar. Legitimation och underskrift krävs. Samma nyckelbricka används för entrédörrar, återvinningsrum, gästlägenheter, föreningslokal, kajakförråd, bastu och gym. En nyckelbricka kostar 200 kr oavsett om det är din första bricka eller en extrabricka.

Förvaltning

Kund- och medlemsservice

Webb: www.hsb.se/stockholm/om-hsb/kontakt/kontakt/ 

Mejl: service.stockholm@hsb.se 

Telefon: 010-442 11 00 (vardagar 08:00–16:30, torsdagar 08:00–18:00)

Postadress: HSB Brf Pålsundet nr 4041, HSB Stockholm, Box: 1385, 171 27 Solna

Besöksadress: HSB Stockholm, Englundavägen 5A, 171 41 Solna (vardagar 09:00–16:00, fredagar 09:00–15:00)

Alla ärenden hanteras av Kund- och medlemsservice som fördelar ut ärenden inom HSB. Kund- och medlemsservice hjälper till med alla slags frågor relaterade till ditt boende t.ex. beställning av nyckelbrickor och nycklar, överlåtelser, avgifter, hyror, panter, uthyrning av garage- och P-platser, förråd och andrahandsuthyrning.

Vid behov slussas ditt ärende vidare till Brf Pålsundets förvaltare (se kontaktuppgifter längst ned i sidfoten). Med förvaltaren kan du diskutera det som inte kan åtgärdas med felanmälan eller med kontakt med Kund- och medlemsservice t.ex. rådgivning vid ombyggnation och i stadgefrågor. Förvaltaren hanterar också bostadssociala frågor (störande grannar, konflikter etc.).


Styrelsen 

Position

Namn

Telefon 

Adress

Mejl till styrelsen

Ordförande

Joakim Björklund

 

ARv 4

info@palsundet.se

 

Titta först ovan under Förvaltning om mejlet ska adresseras dit!

Vice ordförande

Magdalena Ginste

 

ARv 11

Ledamot/Sekreterare

Per Karlsson

 

ARv 15

Ledamot

Arne Mårtensson

070-834 95 80

ARv 17

Ledamot

Johan Pehrson

 

ARv 11

Ledamot

Ida Bohlin

 

ARv 6

Ledamot

Lynn Wickström

 

ARv 4

Ledamot

Ulrica Edholm

 

ARv 10

Ledamot

Fredrik Öberg

 

ARv 9

Ledamot från HSB

Fred Åkesson

 

Suppleant

Julia Baumann

 

ARv 8

Suppleant

Cornelia Malder

 

ARv 17

Revisorer

Ordinarie

Maria Jansson

revisor@palsundet.se

ARv 2

Suppleant

Kajsa Aronsson Kjellman

ARv 10

Valberedning

Sammankallande

Finn Thormark Fröst

valberedningen@palsundet.se

ARv 17

Ledamot

Magdalena Löfström

ARv 4

Ledamot

Anna Ivemark

ARv 12