Föreningslokal & Övernattningslägenhet

Föreningen har en föreningslokal som ligger i C-huset. Den går att boka av medlemmarna för olika tillställningar. I lokalen finns TV och bredband. A-huset har också en övernattningslägenhet.

Bokning görs genom att mejla styrelsen. I mejlet ska följade framgå:

• Förr - och efternamn
  • Adress
  • Det tresiffriga lägenhetsnumret (tex 001)
  • Vilka dagar du önskar boka
  • Vilken lokal (Föreningslokal eller Övernattningslägenhet)
  • Över dagen eller en hel dag

För pris väligen se fliken Priser. Hyresgästen debiteras via månadsavin.

Regelverk för uthyrning av Föreningslokal & Övernattningslägenhet

• Det är endast medlemmar i Brf Parkeringsljuset som har rätt att boka och utnyttja föreningslokal och övernattningslägenheten.
  • Föreningslokal hyrs per dygn från 11.00 till 11.00 följande dag eller över dagen från 11:00 till 23:00
  • Hyresgästen förbinder sig att vara närvarande under den tid lokalen utnyttjas.
  • Hyresgästen förbinder sig att se till att inga gäster stör andra boende.
  • Hyresgästen förbinder sig att se till att städning utförs.
  • Hyresgästen förbinder sig att se till att alla möbler och utrustning står på avsedd plats.
  • Hyresgästen förbinder sig att se till att inga sopor lämnas i lokalen.
  • Hyresgästen förbinder sig att se till att lokalen och fönster låses.
  • Hyresgästen förbinder sig att se rökning i lokalen och angränsande utrymmen är förbjuden.
  • Hyresgästen skall omgående vid tillträde rapportera eventuella fel och brister till Brf Parkeringsljuset. Ett mejl med information på brister eller skadegörelse med tillstyrkande bilder skickas via mejl till styrelsen.
  • Om skador ej anmäls enligt ovan instruktion debiteras oavkortat de merkostnader som kan uppstå till aktuell hyrestagare. Var därför noggrann med att gå igenom alla skador och inventarier i direkt anslutning till tillträdet.
  • Vid skada på person beroende på vårdslöshet eller försummelse från hyresgästens sida, ska hyresgästen alltid hålla Brf Parkeringsljuset skadeslös.
  • Hyresgästen ansvarar för att denne har fullgod hemförsäkring som ska täcka eventuell skada på föreningslokalen.
  • Vid utebliven städning eller diskning påförs berörd lägenhetsinnehavare en tilläggsavgift om 800 kr/tillfälle.
  • Skada /förlust av föreningens egendom inklusive porslin (vid nyttjande) debiteras hyrestagare enligt utlägg för Brf Parkeringsljuset.
  • Djur får inte vistas i lokalerna.
  • Max 30 personer får vistas i föreningslokal.
  • Det måste vara tyst i lokalen efter kl. 22:00.
  • Avbokning skall ske minst 24 timmar innan, annars debiteras 50% av hyreskostnaden.

Övernattningslägenhet i A-huset