Garage och parkeringsplats

Föreningen har 55 varmgarage och 42 kallgarage samt 18 p-platser med laddstolpar varav 2 är publika.

Medlemmar i HSB Brf Parkeringsljuset har förtur till parkeringsplatserna. Externa personer kan endast hyra parkeringsplatser för det fall det inte finns någon medlem som vill hyra parkeringsplatsen.

Hyresgästen skall äga och bruka fordonet som parkeras på parkeringsplatsen. Leasing, förmåns- och tjänstebilsavtal jämställs med ägande.

Hur ställer man sig i kön (Gäller from 2024-02-01)

Medlemmar i BRF Parkeringsljuset

HSB Köhantering är nu tillgänglig för dig som medlem (via Mitt HSB under huvudmenyn - Min bostad och vänstermenyn - Mina köer). Detta innebär att du som medlem kan ställa dig i kö för p-platser samt kall- och varmgarage. Du får en notis när du har fått en plats och du kommer även skriva under kontraktet på MittHSB via BankId. Du har även möjlighet att säga upp ett avtal i mittHSB. Har du några frågor kontakta HSB.

För detaljerade instruktioner, (Manual Köhantering - Sökande i MittHSB) nedan:

Externa hyresgäster: Kontakta styrelsen

Andrahandsuthyrning

Det är inte tillåtet att hyra ut sin parkeringsplats i andrahand utan godkännande från styrelsens parkeringsgrupp. För att erhålla tillstånd till andrahandsuthyrning skall hyresgästen kontakta styrelsen. En hyresgäst kan maximalt hyra ut sin parkeringsplats i andrahand 3 månader sammanlagt per kalenderår.

Hyresgästen ansvarar själv för att andrahandshyresgästen erhåller och innehar ett giltigt parkeringstillstånd under hela uthyrningsperioden.

Styrelsen påminner om att parkering utanför garagen inte är tillåten mellan 1/11 - 15/5. Detta därför att snöröjning och sandsopning ska kunna ske.

Några av våra 56 varmgarage.
    42 Kallgarage.18 p-platser med laddstolpar varav 2 är publika. P-platserna är enbart för boende i vår förening.
    Översiktsbild av våra fastigheter med varm och kallgarage.