Tvättstugor

Föreningen har två tvättstugor. En i direkt anslutning till port 64 i B-huset. Den andra finns i D-huset. Ingång vid gavel mot C-huset.

Regler

• Dörrarna till tvättstugorna kan endast öppnas med speciella låsbrickor. För att komma in till tvättmaskinerna måste en tvätttid vara bokad.
  • Samtliga tvättstugor kan användas av alla boende i föreningen men inte av några andra eller för andras tvätt.
  • Innehavaren av låsbrickan är ansvarig för ordningen i tvättstugan och för vilka personer som vistas där under bokat tvättpass.
  • Tvättning och torkning måste vara klar när nästa tvättpass börjar.
  • Strömmen till maskinerna bryts automatiskt kl. 21.00.
  • Se till att maskiner och golv är rengjorda och att dörrar och fönster är stängda i tvättstugan när du lämnar den.
  • I tvättutrymmena får inte husdjur vistas. Tänk på allergikerna.
  • För att maskinerna ska fungera på rätt sätt är det viktigt att vi följer de uppsatta anvisningarna. Att göra fel i tvättstugan är mycket kostsamt för föreningen. Mattvätt är absolut förbjudet i våra tvättmaskiner!

Tänk på att tvättstugorna är ett gemensamt utrymme där alla skall trivas och kunna utföra sitt tvättande på ett bra sätt. Lämna tvättstugan på samma sätt som Du önskar att den ska vara när Du kommer för att tvätta.

Tvättider

Måndag - Lördag (07.00 - 11.00) (11.00 - 15.00) (15.00 - 18.00) (18.00 - 21.00)

Söndag (10.00 - 14.00) (14.00 - 18.00)

Så bokar du tid

Skärmen utanför tvättstugan

Använd din tagg för att boka på skärmarna

Vid datorn

Du kan boka din tvättid via länken nedan:

EPR WEB

Via appen

Ladda ner appen och boka enkelt via telefon.

Vision Mobile i Google Play (Android)

Vision Mobile i Appstore (iOS)

Saknar du inloggningsuppgifter?

Kontakta styrelsen för Användarnamn och lösenord.

Anmäl fel till HSB felanmälan 010-442 11 00 eller via HSB-Felanmälan

Tvättstugan i B-huset
Planskiss
    Tvättstugan i D-huset