Felanmälan

Felanmälan görs i första hand till HSB kundservice och fastighetsskötsel på telefon:
010-442 11 00

Om fel uppstår efter kontorstid och absolut inte kan vänta till ordinarie kontorstid kontaktar du HSB Jour på telefon:
08 - 695 00 00.

Du kan även göra felanmälan via webb.

TELEFON

Telias kundtjänst når du via företagets hemsida (www.telia.se) eller via telefon: 90 200

Om du har en annan teleoperatör än Telia, så kontaktar du dem.

FÖNSTER

Enligt föreningens stadgar ansvarar varje boende för lägenhetens fönster/fönsterdörrar och dess funktion (med undantag för utvändig målning)

Vid problem med fönstrets funktion ber vi er att följa skötselanvisningarna alternativt kontakta fönsterentreprenör för åtgärd. Beställning av åtgärd via entreprenör görs och bekostas av dig som boende.

Entreprenören som installerade fönster och balkongdörrarna försattes i konkurs 2023 men Emil på Motala fönstermontage, tidigare projektledare på Lyel, har god kännedom om produkten och kan hantera fel som uppkommer. kontakt: emil@motalafm.se 

 

TV

Tele2 kundtjänst når du via företagets hemsida.

Bredband

Telenor kundtjänst når du via företagets hemsida.

Om du har en annan bredbandsleverantör, så kontaktar du dem.

Fixarservice

Många äldre råkar ut för fallskador i eget hem när man kliver upp på stegar, sätter upp gardiner, byter glödlampor, halkar på lösa mattor, eller liknande. Tyresö Kommun har startat ett projekt i syfte att minska fallskadorna. Personer som är 65 år eller äldre, och boende i Tyresö kommun, kan utan kostnad få hjälp med riskfyllda sysslor i hemmet.

Du kan finna mer information hos Tyresö Kommun.