Mäklarinformation

Organisationsnummer: 769613–8838
Ekonomisk förvaltare: HSB

Visning:

• Är det något speciellt mäklaren måste tänka på vid visning? Tex. Om skyltning, port mm?

Endast föranmälda visningar får ske.
Anslag får ej tejpas upp på entrédörrar eller intill hissar.
Lägenhetsinnehavaren är ansvarig att släppa in spekulanter vid visning via porttelefonen. Dörrarna får absolut inte tejpas eller blockeras, då det förstör dörrautomatiken samt äventyrar boendes trygghet.

Allmänt om föreningen:

• Vad ingår i avgiften?
     Värme, vatten och förråd ingår i avgiften, tv och bredband ingår med en obligatorisk avgift på 208 kronor.
    och el betalas efter förbrukning men via den vanliga avin så medlemmen behöver inte teckna eget abonnemang.
  • Tillhör det ett förråd till lägenheten? Ja
  • Finns det förråd att hyra? Nej
  • Finns det några obligatoriska tillägg? Nej
  • Ingår bostadsrättstilläggsförsäkring i avgiften? Ja
  • Har föreningen beslutat eller planerat för några avgiftsförändringar? Nej
  • Om ja, hur mycket och när? -
  • Tar föreningen ut överlåtelseavgift – vem betalar den i så fall? Ja, köparen
  • Tar föreningen ut pantsättningsavgift?  Ja
  • Antal lägenheter i föreningen? 59
  • Antal lokaler i föreningen? 0
  • Vad används lokalerna till? -
  • Är föreningen äkta eller oäkta? Äkta
  • Godkänns juridisk person? Nej
  • Godkänner föreningen att förälder hjälper till med finansiering och står på kontraktet men inte bosätter sig i föreningen? Ja, vi brukar göra en notering om detta.
  • Krav på minsta ägarandel? 10%
  • Äger föreningen marken?  Ja

Fastigheten:

Byggår: 2018

•  Uppvärmning: Värmeåtervinning bl.a. genom FTX. Fast. har högsta energiklassningen, därför 0,10% lägre lån på fastighet och bostadslån. Miljömärkt guld, svanmärkt etc. Gällande uppvärmning och energideklaration så har vi energiklass C och certifieringssystem Miljöbyggnad Silver, vilket ger oss och medlemmarna en ränterabatt på 0,10% procentenheter.
  •  Ventilation (ex. självdrag): Balanserad mekanisk frånluft. Värmer upp inkommande friskluft.
  • Godkänt köksfläkt: Ja, inga anmärkningar vid 2-årsbesiktningen
  • Fönster (ex. 2-glas): 3-glas.
  • Finns det hiss? Ja, 2 stycken
  • Utförs trappstädning av städfirma? Ja

Gemensamma utrymmen:

• Vad har föreningen för gemensamma utrymmen? Grovtvättstuga på bottenplan, två cykelrum, styrelse/övernattningsrum, Källsorteringstuga vid fastigheten.
  • Om tvättstuga/tvättstugor finns, vad är de utrustade med? Grov-Tvättmaskin, T-tumlare, T-skåp. Lägenheterna har egen tvättmaskin och tumlare i badrum.

TV/Bredband:

• Ingår TV/bredband i avgiften eller tecknas det enskilt av medlemmen? I vår fastighet finns möjlighet till avtal med ComHem. Varje medlem sköter val och avtalsteckning. Föreningen har gruppavtal för abonnemang.
  • Vilka leverantörer och vilka hastigheter kan man använda sig utav? Tele2, 500 Mbit/s nedström och 500 Mbit/s uppström.
  • Är fiber kopplat till lägenheten? Ja, med trådlös router och ett flertal RJ45-uttag i lägenheten.

Parkering:

• Har föreningen tillgång till några parkerings- eller garageplatser, hur många?  Ja, 15 garageplatser, markparkering vid gården 8 och 13 platser på parkeringsdäck vid fastigheten.
  • Hur lång kö är det/Hur många personer står i kö? 4 prioriterade (nya/befintliga medlemmar som inte redan har en plats och önskar att få en)
  • Hur länge har första personen i kön stått i kö? Sedan Maj 2021.
  • Vad kostar de olika parkeringsplatserna? Garage, uteplats, el-plats (inkl. eller exkl. el), MC.
    Garage = 850kr/månaden
    Uteplats vid gården = 400kr/månaden
    Carporten = 550kr/månaden
    Uteplats utanför carporten= 350kr/månaden