Brf Rådet är en förening för seniorboende 55+

Fastigheten färdigställdes 1990 och består av tre sammansatta kroppar som bildar en kvartscirkel som vänder huvudentréerna mot Nacka Forum och öppnar sig mot söder och öster dit alla balkonger vätter. Den innehåller fyra trapphus med hiss. Mellan trapphusen finns en förbindelsegång där de olika gemensamhetslokalerna är belägna. Fastigheten innehåller 49 lägenheter.

De gemensamma utrymmena är fördelade på en samlingssal, snickebo´a, ateljé, bastu och gym, samt en gästlägenhet. Förråd för trädgårdsredskap och cyklar finns och två välutrustade tvättstugor.

På Rådets tomtmark vid 35:ans entré finns några parkeringsplatser. Ansökan om plats görs till styrelsen. Möjlighet finns att hyra garageplats i Brf Tingets kallgarage på Serenadvägen 21.