Garagekö

 

Parkeringsplats, garage och förråd

Vi hanterar intresseanmälan och fördelning av parkeringsplatser, garage och förråd åt många bostadsrättsföreningar och fastighetsägare i Stockholm.

Gör en intresseanmälan via Mitt HSB

Du anmäler intresse för parkeringsplats, garage och förråd via Mitt HSB. För att få en plats gör du en intresseanmälan till de platser du är intresserad av att hyra. Du kan göra en intresseanmälan för platsen till och med sista ansökningsdatum. Om platsen du är intresserad av inte finns ledig just nu kan du prenumerera på den för att få en notis om när den blir ledig. Du kan anmäla dig till kön även om du inte är intresserad av en plats i dagsläget för att samla ködagar.

Ett ledigt objekt ligger synligt i Mitt HSB under ”mina sidor – min bostad – mina köer”.

Ser du inte sidan Mina köer i Mitt HSB?

Om du saknar valmöjligheten ”mina köer” i Mitt HSB behöver du kontakta Kund- och Medlemsservice för hjälp att göra en intresseanmälan. Kontakta oss på Kund- och Medlemsservice genom att lägga ett ärende i Mitt HSB eller fylla i vårt kontaktformulär

Väntetid

Hur lång väntetid det är till en plats är olika och beror bland annat på hur många platser som finns i området, antalet intresseanmälningar och hur ofta platser blir lediga.

Tilldelning av plats

Olika bostadsrättsföreningar och fastighetsägare har olika regler för hur platser fördelas till de som anmält intresse. Oftast är det framför allt väntetiden som avgör dina chanser.

Har du tilldelats platsen blir du aviserad via registrerad mejladress och i Mitt HSB. Avtal upprättas och arkiveras online i Mitt HSB under ”Bostadsavtal”, där du kan se alla dina aktuella hyresavtal. Hyresavierna samaviseras med bostadslägenhetens avgift. Avierna skickas som vanligt till dig via post, autogiro, e-faktura eller Kivra.

Säga upp parkeringsplats, garage eller förråd

Om du vill säga upp ditt hyresavtal för din parkeringsplats, garage eller förråd gör du det enkelt i Mitt HSB under ”mina sidor – min bostad – bostadsavtal”.

Om ditt avtal inte finns upplagt, eller saknas valmöjligheten under bostadsavtal behöver du kontakta Kund- och Medlemsservice. Uppsägningar kan inte hanteras via telefon, utan behöver ske skriftligt via kontaktformuläret.