Nyckelhantering

Föreningen ansvarar för nycklar och accestaggar till gemensamma utrymmen. 

Lägenhetsnycklar

Vid förlust av nycklar eller tillverkning av kopior som tillhör den egna bostaden ansvarar bostadsrättsinnehavare (BRI) själv för. Tidigare har hemmanyckeln fungerat som en huvudnyckel i föreningen och således även gått till gemensamma utrymmen, detta stämmer inte längre då våra gemensamma utrymmen har iLoq-lås i dagsläget.

Lägenhetsnycklarna är dock sådana som låssmeden behöver få ett godkännande på för att få kopiera upp. Om du vill ha fler nycklar behöver du därför ett godkännande från styrelsen. Mejla Norrlås som vi arbetar tillsammans med så fixar de allt. Skriv vilka nycklar du vill ha och hur många.
Skriv också vilka som bör avaktiveras,om du tex fått väskan stulen.

E-post: info@norrlas.se Lägg styrelsen som kopia. E-post: brf.rondellen@hotmail.com

Nycklar till gemensamma utrymmen

Förlust av iLOQ-nycklar

  1. Maila till Norrlås info@norrlas.se och bifoga styrelsen på brf.rondellen@hotmail.com.
  2. Informera vilken färg den borttappade nyckeln har samt ditt lägenhetsnummer (det nummer du ser för din lägenhet på informationstavlan i din port). 
  3. Om en ny nyckel önskas, följ nedan information gällande beställning av extranyckel. Kostnaden för tillverkning av nycklar ligger på bostadsrättsinnehavaren och läggs på nästa hyresavi. 

Vid beställning av extranycklar eller accesstagg:

En extranyckel innebär en nyckel som dels ger tillgång till dina förrådsutrymmen och dels som innefattar en accestagg så att du kommer in via porten och till andra gemensamma lokaler.

En accesstagg innebär endast taggen som ger till tillgång till våra portar. Denna kan du exempelvis beställa om du vill dela ut extra till nära och kära.

Ett nytt chip till din nyckel kan du beställa om chippet i din ILOQ-nyckel slutat fungera eller ramlat ut. Dvs, om du fortfarande kan låsa upp porten med nyckeln manuellt, men det går inte att blippa sig in.