Digital köhantering fr.o.m. 1 mars 2024

24 februari 2024 Fr.o.m. 1 mars 2024 kommer Brf Rubinen att införa Digital köhantering som HSB tillhandahåller. Den ersätter dagens manuella tillvägagångsätt för hantering av avtal med p-plats, garage och förråd. MANUAL och FILMEN nås nedan.

Se informationsfilmen om "Digital köhantering"  -  Klicka här !

Läs manualen för "Digital köhantering"  -  Klicka här !

 

Digital köhantering är ett automatiserat flöde från hantering av köer till uthyrning av p-plats, garage och förråd.

Den gör det möjligt för boende själv att hantera sin köplats, intresseanmälan samt sina pågående sidoavtal.

Mitt HSB kan medlemmar via denna tjänst själva säga upp sina hyresavtal. 

 

MittHSB (med BankID)  -->  Mina sidor  -->  Min Bostad  -->  Mina köer

 

Eventuell uppsägningstid och förlängningstid tas i beaktande vid uppsägning. 

Vid en överlåtelse sägs säljarens hyresavtal upp per automatik. 

Systemet kommer även kunna skicka ut automatiskt mejl om hur nyckelhanteringen kommer att skötas.