Fastighetsförvaltning

Minnebergs samfällighet, Brf Sandvik, Svartvik, Tangen och Tranan har avtal med Fastighetsägarna Service angående fastighetsförvaltning. Avtal gäller administrativ förvaltning, teknisk förvaltning, markskötsel och förvaltartjänster och nuvarande avtal löper till den 31 december 2027.

Huvudförvaltare i Minneberg är Ewa Hellströmer som är kundansvarig förvaltare för både samfälligheten och de fyra bostardsrättsföreningar som ingår i samfälligheten. Biträdande förvaltare är Jacob Norgren. Du kan nå förvaltaren via mejl eller telefon till Fastighetsägarnas kundservice på forvaltare@fastighetsagarna.se eller 08-617 76 00.

 

Expedition i Panncentralen

En förvaltningsexpedition finns i Panncentralen, Svartviksslingan 93.

Öppettider

Tisdagar       
kl 07.15 - 08.00    
fastighetsskötare
Onsdagar kl 09.00 - 11.00 förvaltare (i mån av tid även fastighetsskötare)
Torsdagar kl 16.00 - 17.00 fastighetsskötare, ej öppet under sommarsemester


På expeditionen kan du bland annat köpa filter till lägenhetens olika luftventiler, lysrör m m.

På expeditionen har du bland annat möjlighet att köpa filter till lägenhetens olika luftventiler samt lysrör och glimtändare till köks- och badrumsbelysning.

Utlämning av access till samlinglokalerna

När du har hyrt någon av samlingslokalerna Båtviken eller Badviken får du mobil access av Fastighetsägarna Service. Är man i behov av fysisk nyckel kan en sådan hämtas i Panncentralen. Se ovan för öppettider.

 

Fastighetsägarna Service kundservice

Utifrån förvaltningsavtalet med FÄS kan du ta hjälp av kundservice som är din första kontaktväg som boende och kan hänvisa dig rätt. Du kan här får svar på frågor om t ex försäljning av bostadsrätt, panter, avgifter, hyror, uthyrning i andra hand, bostadssociala frågor (exv störande grannar), råd vid ombyggnation, trygghetsfrågor, stadgefrågor, namnändring av skylt på dörr eller i port, m.m.

FÄS kundservice har öppet måndag till torsdag 07.00 – 17.00 och fredag 07.00 – 16.00.

Här får du hjälp med alla typer av ärenden.

Du kan kontakta dem via telefon eller mejl enligt nedan:

Telefon     08-617 76 00
E-post     kundservice@fastighetsagarna.se

 

Felanmälan

Felanmälan kan göras dygnet runt till Fastighetsägarna Service.

Läs mer om felanmälan här

 

Boendeappen

Du som har en smart telefon kan ladda ner boendeappen för att hitta information om just ditt boende, anmäla ett ärende till kundservice eller göra en felanmälan.

Du laddar ner appen via Google Play eller App Store. Sök på Boendeappen Avy.