Felanmälan / Garanti

För att anmäla fel, vänligen kontakta HSB

HSB Kund- och Medlemsservice
Tel: 010-4421100
E-mail: service.stockholm@hsb.se

--

Garanti

Garantitiden för byggnadsarbeten är fem år. Denna garantin har passerat och går EJ längre att nyttja.

OBS! För produkter och varor som inte ingår i den femåriga garantin så kan det vara så att tillverkaren av produkten har andra garantier och garantitider som gäller. Du kan kontakta dessa för att kontrollera om din produkt har garanti kvar hos dem. 

--

Hemförsäkring med bostadrättstillägg

Föreningen står för bostadrättstillägget som vi har hos Trygg-Hansa. Har någonting hänt som inte går på garantin så kan din hemförsäkring möjligen täcka detta. Kontakta då styrelsen på skogsglantanityreso@outlook.com så får du vårt försäkringsnummer hos Trygg-Hansa.

--

Jour

Vid akuta fel efter kontorstid, dvs efter 16.00 på vardagar samt helger, kontakta HSB-jouren på telefon 086950000.

Detta ska ENDAST ske: 

  • Vid fel eller haveri där det finns risk för följdskador (exempelvis vid vattenläckage).
  • Vid andra brådskande fall, exempelvis om värmeanläggningen inte fungerar vintertid.

OBS! Jourutryckning för icke akuta fel, debiteras anmälaren! Om du själv orsakat felet (t.ex. stopp i avloppet) blir du själv betalningsskyldig.