Sophantering och källsortering

Hushållsavfall och källsortering lämnas i ett gemensamma soprum nära trapphusentrén på Lövskogsvägen 1, samt Barrskogsvägen 9 och 11.

I soprummet (miljöstationen) sorteras förutom hushållsavfall även tidningar, glas, pappers-, metall-, och plastförpackningar samt batterier.

Grovsopor

ALLT som inte klassas som vanliga sopor är grovsopor. Finns det inga kärl för avfallet i soprummet så är det grovsopor. Dessa hanteras EJ av föreningen utan ska köras till närmaste återvinningsanläggning vilket är Petterboda återvinningscentral. All extra hantering av grovsopor som ställs av och dumpas i soprummen kostar extra för föreningen att ta hand om. I slutändan resulterar detta i höjda avgifter för alla boende.

Gratis inpasseringskort till återvinningsanläggningen beställs här: Inpasseringskort Petterboda