Takrenovering Info 17 April

Info 17 April 2023

Vi har tidigare informerat att det är dags för takrenovering. Detta är nödvändigt då vi haft läckor senaste året, samt enligt föreningens underhållsplan. Arbetet påbörjas någon gång i sommar och hela projektet beräknas vara helt klart om ca 1,5 år.

Takrenoveringen kommer ske i etapper med en huskropp i taget. Berörda boenden kommer att få tydlig information när det börjar bli aktuellt med deras hus.

Projektet medför bland annat att föreningslokalen och övernattningsrummet inte kommer vara bokningsbara under hela byggprojektet. Vi fattade detta beslut för att spara pengar, att ordna externa bodar för hantverkarna kostar väldigt mycket pengar. Det kommer även förvaras material på föreningens mark.

Projektledare är anlitad och offerter inväntas för val av entreprenör. Vi har även sökt bygglov för att samtidigt med takrenoveringen sätta upp solpaneler, en åtgärd som skulle spara pengar för föreningen. Men eftersom solpaneler kräver ett stämmobeslut, avvaktar vi extrastämman den 26 april. Kom gärna och gör din röst hörd!
.

Information kommer ges fortlöpande på denna sida.

//Styrelsen i Brf Sköndal