Föreningen

Föreningen består av totalt 8 hus (två höghus och
sex låghus) belägna på Tvillingarnas gata 323 till 327 och 330 till 339 och Oxens gata 236 till 245 samt tre garage och en utomhusparkering. Fastigheten förvärvades från Akelius den 28 december 2010.
De 275 lägenheterna är fördelade över 1:or, 2:or, 3:or och ett antal 4:or, samtliga med tillhörande förråd (för höghusen i källarplan och för låghusen i anslutning till lägenheten).

Området ligger utmed Söderbyleden, en trivsam del av Brandbergen med Tyresta Nationalpark inpå knuten. Här har man nära till allmänna kommunikationer och serviceinrättningar. Söderby 2:14 är en förening som drivs med målsättningen att alla ska trivas, gammal som ung.

Styrelsen

Är du är intresserad av att arbeta i styrelsen tillsammans med oss?Vänligen skicka ett mail till info@soderby214.se.

Trivsel i området

Vårt område bevakas under kvällar och nätter av Bevakningsassistans. De ser till att vi alla bor tryggt och säkert och att det är lugnt i hela vårt område, såväl kring våra lägenheter som i garagen och parkeringsplatserna. Vår förening har ett eget telefonnummer hos dem som du kan ringa dygnet runt om något inträffar. 08-551 186 26

Samarbetspartners

Flügger färg på Vendelsövägen 51 (bakom Statoil) erbjuder alla medlemmar inom HSB Brf Söderby 2:14 20% rabatt på färg, spackel och lim samt 10-15% på övrigt material. Ni hälsas varmt välkomna in till butiken för en närmare titt på utbudet och tips och råd när ni vill göra om där hemma.