Just nu har vi tekniska störningar som påverkar möjligheten att bli medlem digitalt här på webbsidan. Tjänsten kan inte verifiera några personnummer. Vi jobbar på en lösning.  Vänligen återkom vid ett senare tillfälle och fullfölj din ansökan.

Allt du behöver veta om nya HSB Kund- och Medlemsservice

05 januari 2017 Nu görs ett antal förändringar för att förbättra servicen på HSB Stockholm. Från och med den 1 januari 2017 har Servicecenter tillsammans med förvaltningsassistenterna på kontoren i Akalla och Haninge blivit HSB Kund- och Medlemsservice, som kommer att jobba i geografiska team.

TIDPLAN FÖR NYA KUND- OCH MEDLEMSSERVICE

 

21 december 2016
Den 21 december flyttar blivande Kund- och Medlemsservice ihop i de nya kundteamen på Fleminggatan. Förvaltningsassistenterna på områdeskontoren påverkas inte av flytten utan sitter kvar som idag.

 

2 januari 2017
• Nya öppettider börjar gälla: mån-ons kl.08-16.30, tors kl.08-18 och fre kl.08-16.30.
• Styrelsekoordinatorerna börjar arbeta med teamets kunder. Områdeskontoren arbetar som tidigare och alla andra fortsätter att arbeta med alla ärenden som kommer in. Mejladressen servicecenter.stockholm@hsb.se gäller inte längre, istället hänvisas kunder att kontakta Kund- och Medlemsservice via hsb.se/stockholm/kontakt

 

Februari 2017
Mathias Norderståhl börjar som ny verksamhetschef.

 

1 mars 2017
Kund- och Medlemsservice börjar arbeta enligt de geografiska teamen. Styrelserelaterade mejlärenden styrs till respektive team och samtal kring medlem och felanmälan går till alla team.