Arbetets gång och ev. störningar
Arbetet med att byta ut hissar kommer att pågå i fyra veckor i respektive port. Totalt räknar vi med att det kommer att ta 9–10 veckor. Första etappen omfattar Alströmergatan 21 & 25, etapp 2 Alströmergatan 23 och Fleminggatan 56. Första arbetsveckan går åt till att demontera den gamla hissen och lyfta ner befintlig hissmotor. Under arbetsvecka 2–4 byggs den nya hissen upp samt genomgår en säkerhetsbesiktning, därefter kan de tas i bruk.
De första två veckorna är den period då bullrande ljud kommer att störa en del, detta då en ny konstruktion skall monteras och fästas i hisschaktens betong.
Arbetet pågår vardagar måndag till fredag kl. 8–17. Helgarbeten kan förekomma men får i regel inte innebära något buller eller störande ljud och allt helgarbete kommer att föranmälas till styrelsen för godkännande.
För de som önskar förvara barnvagn, rullstol och rullator i närheten av entrén hänvisas till respektive trapphus. Som vanligt gäller att man inte får blockera passage!
Tidsplan
Nedan är den preliminära tidsplanen för respektive trappuppgång.
Beräknat startdatum: |
Beräknat slutdatum: |
|
Alströmergatan 21 |
2024-03-04 |
2024-03-29 |
Alströmergatan 23 |
2024-04-01 |
2024-04-26 |
Alströmergatan 25 |
2024-03-04 |
2024-03-29 |
Fleminggatan 56 |
2024-04-01 |
2024-04-26 |
Kontakta styrelsen
För frågor om hissbytet går det bra att skriva till: styrelsen@brfspiralen.se eller lägga en skrivelse i föreningens brevlåda. Alternativt kontakta fastighetsansvarig Bo Janfalk på tel. 070-9329520
Hälsningar,
Styrelsen, Brf Spiralen