Andrahandsuthyrning

Du måste alltid ansöka hos föreningens styrelse om du vill hyra ut din bostadsrätt.

Fyll i blanketten ”ansökan om tillstånd för andrahandsupplåtelse” och skicka in till styrelsen som sedan meddelar dig beslut efter nästa ordinarie styrelsemöte.

Observera att:

  • Din ansökan är bunden till namngiven hyresgäst under en given tidsperiod på maximalt 12 månader i längd, därefter måste ny ansökan göras.  Om hyresgästen flyttar ut och du vill hyra ut till annan person behöver du på nytt skicka in en ny ansökan om andrahandsuthyrning. Hyresgästens kontaktuppgifter måste anges vid ansökan och du behöver även komplettera in en godkänd ansökan med en kopia på ditt hyresgästavtal med hyresgästen.
  • Under uthyresperioden är det du som ansvarar för att hyresgästen följer föreningens trivselregler och stadgar, se hemsidan. Du har samma skyldigheter och plikter inför föreningen som tidigare.
  • Föreningen har för avsikt att på sikt införa en avgift som tas ut vid andrahandsuthyrning.