Alla former av felanmälan ska göras till HSB fastighetsservice eller HSB jour, inte till styrelsen.
Felanmälan kan göras till HSB fastighetsservice på tel. 010-442 1100, vardagar kl. 7.00–17.30 eller via e-post servicecenter.stockholm@hsb.se. Felanmälan kan även göras via länken högst upp till höger i menyn.
Om skadan eller problemet är akut så ringer du HBS jour på telefon 08-695 00 00.
Enklast gör du felanmälan via länken högst uppe till höger i menyn.
I en bostadsrätt så ansvarar du som boende själv för kostnaden av reparationer i lägenheten. Fel i gemensamma utrymmen betalas via månadsavgiften MEN det är viktigt att du som boende anmäler fel så snart du upptäcker en felaktig dörr, blinkande lampa, problem med hissen osv.
Vid fel i din egen lägenhet kan du också välja att kontakta extern fackman (elektriker, målare osv.) för att åtgärda fel. Oavsett om du väljer HSB fastighetsservice eller att kontakta en extern fackman så är det du som bostadsrättsinnehavare som står för kostnaden för det utförda arbetet och eventuella materialkostnader.