Felanmälan

Fel i lägenheter, allmänna utrymmen och utvändiga fel som ni upptäcker lämnas till HSB. På så sätt loggas alla fel och vi tar sen eventuella garantifel vidare till entreprenören. Du kan göra din felanmälan här på hemsidan eller via HSB Portalen. På sidan längst upp till höger hittar du fliken för felanmälan. Tänk på att felanmälan/åtgärder i din egna lägenhet kan komma att faktureras bostadsrättsinnehavaren.

Kund- och Medlemsservice

Hit vänder du dig exempelvis vid akuta fel, felanmälan i allmänna utrymmen, försäljning av bostadsrätt, frågor om panter, månadsavgifter, namnändring etc.

Telefon: 010-442 11 00
Öppettider:

  • måndag-onsdag  kl: 08:00-16.30
  • torsdag kl: 08:00-18:00
  • fredag kl: 08:00-16:30


Epost: service.stockholm@hsb.se
Webben:  Servicecenter (https://felanmalan.hsb.se/)

Jour

Akuta fel efter arbetstid anmäls till jouren. Tänk på att onödiga utryckningar medför kostnader för föreningen, om felet kan vänta till nästa dag felanmäls det som vanligt.

Telefon: 08-695 00 00

 

Felanmälan vitvaror

Electrolux har 5 års garanti på vitvarorna (om de finns kvar i lägenheten). Om du skulle upptäcka något fel på en vitvara ska felanmälas ske direkt till Electrolux, ha referensnumret tillgänligt när du kontaktar dem.