Felanmälan och frågor

Fastighetsägarna Service är sedan 1 januari 2024 vår nya förvaltare och tar hand om våra fastigheter och vår ekonomiska förvaltning. Du som boende ska alltid i första hand vända dig till Fastighetsägarna Service med din felanmälan.

Utifrån förvaltningsavtalet med Fastighetsägarna Service kan du ta hjälp av kundservice som är din första kontaktväg som boende och som kan hänvisa dig rätt. Du kan här få svar på frågor om t.ex. försäljning av bostadsrätt, panter, avgifter, hyror, uthyrning i andra hand, bostadssociala frågor (exv störande grannar), råd vid ombyggnation, trygghetsfrågor, stadgefrågor, namnändring av skylt på dörr eller i port, m.m.

Om du behöver göra en felanmälan för din lägenhet, någon av våra fastigheter eller utemiljön kan du göra en felanmälan på flera olika sätt.

E-post

Mejla din felanmälan till kundservice@fastighetsagarna.se

Telefon

Kontakta Fastighetsägarna Service på tel 08-617 76 00. Du kan kontakta dem per telefon måndag - torsdag kl. 7-17 och fredag kl. 7-16.

Under sommarmånaderna juni, juli och augusti har kundservice öppet måndag- torsdag  kl. 7-16  och fredag kl. 7-15.
Dag innan helgdagar har kundservice öppet till kl. 13 och helgdagar har kundservice stängt.

Via boendeappen

Du kan göra en felanmälan i boendeappen Avy. I appen kan du även ladda upp en bild. Sedan kan du följa status på ärendet tills det är löst.

 Ladda ner Boendeappen genom att söka på Boendeappen Avy i Google Play eller App Store.

 

För akuta fel efter telefontid, kontakta jouren på 08-657 64 50. Observera att du kan bli fakturerad kostnaden för utryckningen för fel i din bostad

En utryckning kostar. Var noga med att inte ringa för sådant som kan vänta till nästa arbetsdag. Är du osäker,  kontakta någon i styrelsen.

Tänk efter vem som har underhållsansvaret
Ligger underhållsansvaret enligt stadgarna på dig som medlem, blir det också du som får stå för utryckningskostnaden. Är underhållsansvaret föreningens, så bekostar givetvis föreningen utryckningen.

Många av tjänsterna för felanmälningarna ingår i avtalet med förvaltaren. Om tjänsten finns med i föreningens avtal kostar den inte dig något extra.
Skulle det uppstå en skada kan du bli ansvarig om du inte sagt till i tid.

Tänk efter före du ringer, så att inte du eller föreningen drabbas av stora kostnader.

Om hissen krånglar...

...och du sitter fast i hissen, ring leverantören om du har mobilen med dig eller tryck på larmknappen, så att dina grannar uppmärksammar att någon fastnat i hissen.Telefonnumret finns anslaget i hissen. Felanmälan dygnet runt.
Hissen AB tel 08-618 48 48. 

Problem i garagen:

Om t.ex. grinden till garaget krånglar kontakta då Garageansvarig Fredrik Nevenius och Mattias Hansson:

Mail: garage@minneberg.com