I och med övergången kommer våra fakturor för avgiften att skickas ut från Fastighetsägarna Service (FÄS). Dessa kommer skickas ut med början den andra veckan i december, och vanligtvis tar det cirka två dagar innan de når din brevlåda. Alla kommer alltså för denna första avisering från FÄS att få avi pappersvägen. Här får du då också information om hur du kan välja att sköta din betalning framöver.
FÄS erbjuder flera olika sätt att ta emot och betala dina avier på. Gör gärna ett aktivt val så slipper du pappersfakturor samtidigt som du gör en insats för miljön. Så fort du har fått din första avi kan du välja något av nedan alternativ.
Boendeappen (information om denna ges den 12 december på glöggminglet FÄS bjuder in till, se anslag i din port)
Fungerar som en smidig digital brevlåda, där du enkelt kan hålla koll på gamla och kommande avier samt betala dem.
E-faktura
Du registrerar dig för e-faktura i din internetbank genom att söka på Fastighetsägarna Service Stockholm AB. Registreringen börjar gälla från och med nästkommande avisering.
Autogiro
Du registrerar dig för autogiro i din internetbank genom att söka på din bostadsrättsförenings namn. Registreringen börjar gälla från och med nästkommande avisering. Har du tidigare betalat avgiften via autogiro måste du meddela din bank så att de kan annullera tidigare medgivande.