Föreningens maskinister arbetar helgfria vardagar: måndag-torsdag kl 7-17, fredag kl 7-12.
Telefonnummer: 08-669 61 03
Vid fel som uppstår utanför ordinarie arbetstid och som kräver omedelbar åtgärd,
till exempel vid fara för översvämning, ring till:
Securitas Jourmontör, telefon 08-657 77 20
Längre ned på denna sida beskrivs vilka åtgärder föreningen betalar för – och när du måste betala själv.
Anmäl till Hissgruppen, telefon 08-755 26 50.
Varje lägenhet har en egen elmätare och egna huvudsäkringar. Du hittar dem i skåpet bakom dörren ut till brandtrappan/trapphuset på varje våningsplan. Skåpet öppnas med källarförrådsnyckeln och kan vara lite besvärligt att få upp. Knuffa i så fall lite på dörren.
De säkringar som hör till din lägenhet är märkta med samma märkning som elcentralen inuti din lägenhet.
Innan du ringer operatören bör du fråga grannarna om även de har fel på tv-mottagningen.
Om det inte är fel på fastighetsnätet utan på din egen tv blir det du själv som får betala kostnaderna för felsökning.
Vår operatör är Tele2 och telefonnumret är 90 222.
Kontakta Tele2 för det äldre bredbandet (före detta Comhem): telefon 90 222.
Kontakta Bredband2 för det nyare fibernätet: telefon 0770-811 000.
• Stopp i avlopp utanför lägenheten (stamstopp)
• Akuta åtgärder vid vattenläckage
• Akuta åtgärder vid skadegörelse
• Avsaknad av varmvatten
• Avsaknad av värme
• Strömlöst i trapphus
• Stillastående hiss
• Trasig garageport
• Glaskross i entré och allmänna utrymmen
• Fel på lås i port och på källardörrar
• Sanering i trapphus och entré
• Stopp i avlopp i lägenheten såsom handfat, diskho, WC, golvbrunn och avloppsrör.
• Elfel i lägenheten eller trasig huvudsäkring (se information ovan).