Kontakt med styrelsen och felanmälan till HSB

Kontakt - felanmälningar i egen lägenhet

Kontakt sker via HSBs felanmälan på tel 010-4421100 eller via www.hsb.se 

 

Upptäcker du fel i de allmänna utrymmena?

Då ska anmälan alltid göras till styrelsen genom att ringa alternativt skicka ett meddelande på styrelsens mail brf.timmermannen@outlook.com

 

Kontakt med styrelsen

Sker endast via telefon under dagtid. Telefonnummer till ledamöterna finns uppsatt på anslagstavlorna.

Styrelsen tar inte emot telefonsamtal eller felanmälningar före klockan 10.00 vardagar eller efter klockan 16.00

Under lördag, söndag samt helgdagar är inte styrelsen tillgänglig.

Tiderna gäller inte vid akuta fel.

Till akuta fel räknas till exempel översvämning eller risk för översvämning, elstopp i hela lägenheten.

Observera att: vid en anmälan debiteras föreningen en fast kostnad. Vid en felaktig anmälan kan du behöva stå för kostnaden personligen. 

  

Kontaktpersoner

I en nödsituation behöver ev. en person med en extra nyckel till lägenheten kontaktas.

Styrelsen har därför upprättat en förteckning över personer som innehar nyckel.

Vill du ingå i denna förteckning kontaktar du styrelsen.