Kontakter för uthyrning står på det lilla kassaskåpet ovanför den svarta brevlådan bredvid dörren till lokalen. Så här gör du:
1) Med din tagg så kan du boka den dag du vill hyra lokalen i anslagstavlorna, webben eller i din app. Lokalbokningen gäller from 12:00 första dagen till 12:00 dagen efter, så man både hinner förbereda och kan städa i lugn och ro dagen efter.
2) Sedan ringer du den som är ansvarig för uthyrning av lokalen (Kerstin Hellström, eller hennes ersättare - står på skåpet), och hårdbokar hyrningen. Uthyrningen är giltig först då detta finns nedskrivet hos uthyrningsansvarige och denna prioriteras före andra dubbelbokningar som eventuellt dyker upp i kalender i kassaskåpet.
3) Senast dagen innan uthyrningen, ska betalning ske med 150kr/dag samt deponi 500kr för ev städning) till uthyrningsansvarige. Kassakvitto lämnas och nycklar (om dessa inte är utlånade den dagen till pågående bokning).
4) Under aktivitet i lokalen lokalen gäller givetvis samma trivselregler som i lägenheterna, då medlemmar som bor runt om lokalen drabbas av samma lyhördhet som övriga huset. Iakta tysthet i rörelse utanför lokalen, håll rent på WC:n och kasta inga fimpar och burkar mm utanför gaveldörren. Övriga regler finns uppsatta innanför dörren i lokalen! Du som hyrande medlem är fullt ansvarig för lokalen och hela aktiviteten, och har självklart även ansvar för det dina gäster gör under denna tid.
5) Självklart ska lokalen vara ren, dammsugas, disken vara ren och bortplockad och soppåsar kastade i Ketchuphuset eller hemma - när du lämnar nycklarna tillbaka dagen efter till uthyrningsansvarige! I annat fall dras pengar ur depositionen. Uthyrningsansvarige äger rätt att besluta hur mycket det behövs dras av, vid skadegörelse debiteras hela kostnaden vidare till dig som har hyrt lokalen vilket kan vara mer än depositionen.
Ha nu en trevlig och skötsam tillställning!