Brf Trollbäcken från 1957 till nu

Under de senaste 25 åren har många omfattande renoveringar gjorts i brf Trollbäcken, men alltid med områdets karaktär och utformning i fokus.

I slutet på 80-talet gjordes ett omfattande byte av fönster och entréportar, de tidigare träfönstren ersattes av underhållsfria aluminiumfönster.

I slutet på 90-talet genomfördes stambyte. I samband med detta renoverades de tre tvättstugorna i området.

Entrédörrarna gick inåt vilket var en fara vid brand och när de byttes ut valde föreningen ekdörrar, som visserligen måste underhållas regelbundet men tillhör den ursprungliga arkitekturen.

Även trapphusen målades när entréportarna byttes.

Balkongerna, som tidigare hade haft en betongplatta som insynsskydd, byggdes ut med 60 cm och fick nya, genombrutna räcken. Även fasaderna målades.

I samband med de omfattande renoveringarna gjordes även trädgården i ordning. Det började med ett teoretiskt examensarbete och resulterade i att föreningen förverkligade det gedigna underlaget som fanns framtaget och nu har vi en vacker parkliknande trädgård.

2005/2006 sattes nya vipportar till varmgaragen upp.

2007 renoverades taken. Då ersattes de tidigare enkupiga takteglen mot dagen tvåkupiga.