För att bättre möta hårdare ekonomiska tider ser föreningen just nu över alla sina kostnader samt avtal.
En post som kostar föreningen stora pengar är avfallshanteringen av våra soptunnor längs Diligensvägen och ner mot bussen. Sorteringskostnaderna belastar vår gemensamma ekonomi hårt eftersom boende kastar allt ifrån hushållssopor, pizzakartonger, glas och till och med bilbatterier i dessa sopkärl.
Vi har därför valt att ta bort dessa sopkärl och kommer istället att försöka förmå kommunen att sätta upp nya och ansvara för dessa. Vi hoppas vi på allas förståelse för detta då vi behöver se över alla våra kostnader just nu.
Föreningen har även höga kostnader på grund av sopstopp i våra allmänna sopnedkast. Det kastas ner allehanda emballage såsom cellpapp, säckar med kläder och skor, virke och renoveringsavfall samt mängder av annan typ av avfall som absolut inte får slängas i sopnedkastet.
Visste du att varje stopp i sopsugen kostar föreningen 20.000 kr. plus moms?
Så, även här måste vi tillsammans, alla boende hjälpas åt att sortera rätt och tänka på hur vi hanterar vårt avfall.
/Styrelsen, Brf Tullen