MÖBLERING OCH AKTIVITETER PÅ GÅRDAR
Efter samtal och överenskommelse med entreprenören så finns det plats för oss att ha en liten mängd utemöbler och även möjlighet att använda grillarna på båda gårdarna. Det är naturligtvis glädjande att kunna använda denna yta. Vi vill dock påminna om att då arbetet med fasadrenoveringen pågår under hela sommaren går det inte att garantera hur mycket plats det kommer att finnas på båda gårdarna. De gemensamma platserna behövs för placering av byggställningar och liknande på båda gårdarna, vilket är prioriterat så vi får räkna med att klara oss med den befintliga möbleringen. Det är viktigt att vi alla tänker på att visa hänsyn till våran entreprenör så de kan arbeta med det de ska och att ingen utsätts för säkerhetsrisker både vad gäller medlemmar och boende som byggarbetare. Tänk på att det är du som medlem/boende som ansvarar för att säkerheten efterföljs och att barn inte utsätter sig för säkerhetsrisker av olika anledningar.
UPPDATERAD TIDPLAN
På grund av det bakslag vi hade tidigare så har tidsplanen för renoveringsarbetet ändrats lite och en uppdaterad tidplan kommer att skickas ut och sättas upp inom kort. Det är dock inga stora förändringar mer än lite förskjutning av vissa moment.
PORTTELEFONER - BRICKOR KVAR FÖR UTKVITTERING
Nu är våra porttelefoner igång och de flesta har kvitterat ut sona brickor. Dock är det ett antal medlemmar som ännu inte hämtat ut sina brickor, vilket behöver göras snarast. Vi påminner om att portkoderna slutar att fungera från 1 juni och du kommer endast att kunna komma in med nyckelbricka eller porttelefon. Det blir både säkrare och tryggare för oss när vi slipper riskera att portkoder sprids till obehöriga. Tänk på att alltid spärra borttappade nyckelbrickor i Aptus och att inte släppa in obehöriga i portarna. Nyckelbrickorna fungerar även för inpassering till alla gemensamma lokaler. Du som behöver kvittera ut dina brickor gör det genom att skicka e-post till styrelsen@brftullen.se.
PROBLEM MED APTUS LÖST
Som några av er märkt hade vi problem med Aptus de senaste dagarna. Detta är nu löst och det ska fungera som vanligt att boka och annat. Vi ber om överseende om det skapat problem för dig.
Vi från styrelsen önskar dig en bra dag och en trevlig helg.
Har du frågor eller funderingar kring detta är du varmt välkommen att kontakta styrelsen via e-post: styrelsen@brftullen.se . Vi svarar på e-post så snart vi har möjlighet, normalt inom fem arbetsdagar.