Vem får hyra?
Övernattningsrummet kan bokas av medlemmar, det är medlemmen som skall hämta och återlämna nyckelbricka/nycklar i samband med uthyrningen.
Det är inte tillåtet för andrahandshyresgäster att boka övernattningsrummet.
För övriga hyresgäster, föreningar, etc., kontakta styrelsen för bokning av rummet.
När kan rummet hyras?
Från tisdagar till fredagar samt helgdagar och dag före helg. Upp till 5 nätter går att hyra i praktiken. Max en hyresperiod kan bokas åt gången av samma hushåll. Lokalen disponeras från klockan 12 första dagen till klockan 12 sista dagen i hyresperioden.
Länk till kalender som visar bekräftade bokningar av rummet: Bokningskalender Vågskivans Övernattningsrum.
Rummet
Rummet är 53 kvadratmeter stort och har 4 sängplatser. Har man själv extramadrasser så går det bra att ha upp till 6 övernattande. Det finns ett mötesbord med 12 platser SAMT extrabord och stolar som kan ställas upp för större möten. Lokalen är utrustad med toalett, dusch samt pentry med spis, kylskåp, diskmaskin, kaffebryggare, mikrovågsugn och diskho.
Bokning
Länk till kalender som visar bekräftade bokningar av rummet: Bokningskalender Vågskivans Övernattningsrum.
Bokning görs genom att maila vagskivanboka@gmail.com. Bokningen bekräftas genom mail. Den som skickar sitt bokningsmail först får boka om flera medlemmar vill boka samma datum.
Inkludera följande information i din förfrågan:
Återbetalning av hyresavgift, förutom 100 kronor i serviceavgift, medges om avbokning sker senast åtta dagar före tänkt hyresperiod.
Betalning
Hyresavgiften dras av HSB som ett tillägg på månadsavgiften kvartalet efter du hyrt lokalen/övernattningsrummet. Information om vilka som hyrt övernattningsrummet och hur många nätter skickas till HSB en gång per kvartal: 25/2, 25/5, 25/8 samt 25/11.
Kostnad
Första natten: 300 kr
Därefter: 200 kr per natt
Den som hyr lokalen är ersättningsskyldig för skador som uppstår på lokal eller inventarier under hyresperioden eller om inventarier förkommer under hyresperioden. Om något gått sönder eller försvunnit anmäler du detta vid nyckelåterlämnande.
Städning
Städutrustning finns och lokalen ska städas efter hyresperioden. Återställ möblering, diska, ställa tillbaka porslin och annat lösöre, dammsuga och torka golven, torka av bänkar, bord och fönsterbräda, rengöra toalett, dusch och handfat mm.
Om det ej är städat efter hyrestiden debiteras en straffavgift om 1500 kr.
Övrigt
Vi ber alla hyresgäster att ha överseende med att detta är ett styrelserum, vilket till exempel skulle kunna innebära att någon kan behöva få tillträde till vissa papper som förvaras i lokalen, eller liknande, under hyresperioden.
För användande av lokalen för ändamål annat än mindre möten och övernattning, kontakta styrelsen via vagskivanbrf@gmail.com
Sammanfattning ordningsregler:
Styrelsen tar sig rätten att avbryta vistelsen i övernattningslokalen om man bryter mot följande ordningsregler. Hyra återbetalas ej i detta fall.