Kontakt

 

Vid felanmälan, om t.ex. något gått sönder i tvättstugan, utebelysningen slocknat, det uppstått ett vattenläckage, det flyttat in getingar eller du vill ansöka om parkeringsplats gör du en felanmälan via www.hsb.se/stockholm, via 010-442 11 00 eller service.stockholm@hsb.se. Det går att felanmäla både om det skulle vara något fel i din bostadsrätt eller i ett allmänt utrymme. Notera att du som boende kan komma att debiteras vid felanmälningar som rör din egen bostadsrätt. 

Vid akut händelse har HSB ett journummer: 08-695 00 00.

Har du istället allmänna frågor eller funderingar som rör din boendemiljö, ändringsförslag i din lägenhet, beställning av nycklar eller blippar är nyinflyttad eller av andra anledningar vill komma i kontakt med styrelsen, nås vi enklast via info@brfvanern.se eller genom brevlådan en halv trappa ned på Skagersvägen 11.

Åtgärder och arbete utanför föreningens avtal med HSB

Om en boende behöver hjälp med "mindre" egna arbeten inne i lägenheten som inte ingår i föreningens avtal med HSB då betalar den boende hela kostnaden för HSB:s arbete. HSB fakturerar den tid som går åt för arbetet och den minsta tid som debiteras den boende är 1 timme.

De enskilda medlemmarnas ansvar
Bostadsrättsinnehavaren ansvarar för inre underhåll och reparationer som behövs i lägenheten, exempelvis:

  • rummets väggar
  • golv och tak
  • inredning i kök
  • badrum
  • glas i fönster och dörrar
  • lägenhetens ytter- och innerdörrar
  • ledningar och annan installation för vatten, värme, ventilation och el som befinner sig inne i lägenheten
  • tätning av av läckande vatten från dusch, kranar och WC

Upplåsning av din lägenhet

Upplåsning av lägenhet via HSB-jouren debiteras direkt den boende.