Vid felanmälan, om t.ex. något gått sönder i tvättstugan, utebelysningen slocknat, det uppstått ett vattenläckage, det flyttat in getingar eller du vill ansöka om parkeringsplats gör du en felanmälan via www.hsb.se/stockholm, via 010-442 11 00 eller service.stockholm@hsb.se. Det går att felanmäla både om det skulle vara något fel i din bostadsrätt eller i ett allmänt utrymme. Notera att du som boende kan komma att debiteras vid felanmälningar som rör din egen bostadsrätt.
Vid akut händelse har HSB ett journummer: 08-695 00 00.
Har du istället allmänna frågor eller funderingar som rör din boendemiljö, ändringsförslag i din lägenhet, beställning av nycklar eller blippar är nyinflyttad eller av andra anledningar vill komma i kontakt med styrelsen, nås vi enklast via info@brfvanern.se eller genom brevlådan en halv trappa ned på Skagersvägen 11.
Om en boende behöver hjälp med "mindre" egna arbeten inne i lägenheten som inte ingår i föreningens avtal med HSB då betalar den boende hela kostnaden för HSB:s arbete. HSB fakturerar den tid som går åt för arbetet och den minsta tid som debiteras den boende är 1 timme.
De enskilda medlemmarnas ansvar
Bostadsrättsinnehavaren ansvarar för inre underhåll och reparationer som behövs i lägenheten, exempelvis:
Upplåsning av lägenhet via HSB-jouren debiteras direkt den boende.