Ring inte jouren i andra fall än nödfall utan felanmäl till HSB

05 januari 2019 Så här ska vi anmäla fel i våra lägenheter

Som boende kan vi göra felanmälningar på våra lägenheter på två sätt.

 

Det ena är via vår egen hemsida. Det gör man genom att gå in i 'innehåll A-Ö', under 'F' klicka sig vidare till 'Felanmälan' och genom det vidareslussas till HSB felanmälan eller genom att direkt gå in på felanmalan.hsb.se. 

 

Det andra sättet är att ringa in till HSB 'kund- & medlemsservice' 010-442 11 00.

 

När vi felanmäler på rätt sätt skapas en order som direkt når fastighetsskötaren eller driftteknikern. Dessutom kan vi själva se och följa änmälan i "mina ärenden" på www.hsb.se

 

Vi ska alltså inte felanmäla direkt till fastighetsskötaren, till styrelsen eller genom mejl.

 

Och ring inte jouren i annat än absoluta nödfall.

 

Varje gång någon ringer jouren betalar. Under året har antalet "utryckningar" ökat dramatiskt och till följd av detta även kostnaderna. Till jouren ska vi ringa när ett nödfall uppstått. Tex när en akut vattenläcka har inträffat eller om avloppsvattnet rinner åt fel håll. Inte när man har för kallt i sin lägenhet.