Informationsblad 2021-04-21

21 april 2021

Hej Alla Medlemmar!

Hoppas att ni alla har haft en härlig påsk.
Med detta meddelande vill vi i styrelsen se till att ni medlemmar blir mer informerade om det vi jobbar med i vår bostadsrättsförening.

Fönsterbyte:
I brevet som skickades ut precis innan jul och nyår berättade vi att en fönstergrupp är startad. Spännande eller hur? Vi har fått in några intresseanmälningar från er medlemmar vilket är kul.
Vi är än så länge i första stadiet, fönstergruppen har träffats vid två tillfällen där vi har fått information från en projektledare som tidigare har gjort fönsterbyte i en förening i vår storlek. Den information vi tar med oss från det mötet är att det är ett stort projekt med mycket regler och lagar som ska följas och att det kommer att ta tid. Inom snart framtid kommer vi att hålla nästa möte där mer specifik information kommer gå ut till er.

Parkering:
Vi är supernöjda med arbetet kring att bredda våra parkeringar. Tack för er förståelse och medverkan. Hoppas att ni också tycker att det blev bra.

När nu parkeringsprojektet är klart har HSB börjat lämna ut parkeringsplatser igen. Först i kön kommer ni som står i ”byteskön”. Det är bra om ni svarar snabbt på erbjudanden från HSB så platserna kan bli uthyrda.

Ni har också uttryckt ett intresse för ladd stolpar till elbilar i området. Det är inte ett stort intresse men vi har noterat och pratat om det. Vi kommer att undersöka lämpliga platser för laddstolpar i området.

Trapphus/Källare:
Kära medlemmar, ni får inte lägga ut mattor eller andra saker utanför era ytterdörrar. Det är fint och hemtrevligt men tyvärr är det inte tillåtet då trapphuset är en utrymningsväg. Detsamma gäller för källaren, vi får inte ställa någonting i gångarna i källaren.

Störning:
Många av oss jobba hemma i dessa tider och helt naturligt hör och ser vi mer än vi brukar. Om ni blir störda, önskar vi att ni i första hand knackar på hos er granne och försök prata med varandra om det ni upplever.
Skulle detta mot förmodan inte räcka så ber vi er att skicka ett mail till oss i styrelse.  I värsta fall ska ni kontakta störningsjouren. Notera att, varje utryckning från störnigsjouren kostar oss i föreningen ca: 3,000 kr. Det går dock att ångra sig och återkalla sin anmälan hos störnings jouren fram till att de har ankommit till platsen. Tänk på det om störningen upphör under tiden du väntar.

Uteplatser:
För er som bor på markplan och har egna uteplatser kommer en kontroll att ske efter 31 Maj. Vi hänvisar till regler som gäller för era uteplatser till vår hemsida under ”Regler för uteplats på baksida”
(PM Regler Balkonger och Uteplatser)

Portar:
Glöm inte att hämta ut era brickor till de nya portarna. Det är fortfarande ett 30 tal som inte har hämtat. Gör ni inte det så kommer ni inte in i porten för att snart byter vi cylinder i dörrarna och då fungerar inte nycklarna längre. Ni kommer att bli informerade när vi byter nyckelcylindrarna.