Störningsjour
Om en medlem blir störd, spelar hög musik, störande grannar, hotad eller upptäcker inbrottsskador, bör medlemmen omgående kontakta Polisen.
Samtliga utryckningar dokumenteras och rapporteras till föreningen.
Vad är ett akut fel?
-Felet ska ha uppkommit, förvärrats eller upptäckts under jourtid
-Felet kan medföra ekonomiska, materiella eller personliga skador, eller medföra följdfel om det ej omedelbart åtgärdas
-Felet är till stort bekymmer/olägenhet för medlemmen
Åtgärdsplan Jourtid
Avlopp
Stamstopp åtgärdas.
Stopp i kök åtgärdas ej dag före vardag.
Stopp i toalett åtgärdas om det endast finns en toalett i lägenheten.
Stopp i golvbrunn åtgärdas ej dag före vardag.
Brandlarm och Brandvarnare
Brandvarnare som varnar för att batteriet måste bytas åtgärdas ej.
El
Fasfel/ jordfel till lägenhet eller annan lokalitet åtgärdas.
Strömlöst trapphus åtgärdas då fönster saknas.
Garage
Stängd eller halvöppen port åtgärdas.
(Helt öppen port åtgärdas ej).
Glaskross
Åtgärdas där risk för skada, stöld eller åverkan föreligger.
Portglas färdig glasas om möjligt.
Hissfel
Hissfel åtgärdas av hissföretag Trygga Hiss: 08 798 92 00.
Lås/passage
Låsfel i port åtgärdas.
Låsfel bostadsrätt åtgärdas ej. Lgh.innehavarens eget ansvar.
Sanering
Avföring, spyor och blod åtgärdas.
Skadegörelse/skada
Åtgärdas där risk för skada, stöld eller dylikt föreligger.
Sopor
Stopp i sopschakt åtgärdas under helgtid.
Tvättstuga
Strömlös tvättstuga åtgärdas (dock ej enstaka maskiner)
Blöt tvätt fast i maskin åtgärdas.
Bokningssystem som reglerar passage åtgärdas/öppnas.
Fel på enstaka kort/tagg åtgärdas ej.
Vattenläckage
Utströmmande vatten åtgärdas där risk för större skada föreligger.
(T ex krandropp och rinnande toalett åtgärdas ej).
Vitvaror
Åtgärdas ej.