3-4 personer från Dipart inventerar inför entreprenadsstart och det som kommer kontrolleras vid inventeringen är följande:
- Uppmätning av balkonger,
behov för att kunna tillverka nya i fabrik.
- Bedömning av befintlig elinstallation,
behov för att få kännedom om omfattning av el arbeten hos boende pga. el installationer på de nya balkongerna.
- Skadeinventering/filmdokumentering på balkongvägg och intilliggande väggar och golv,
behov för att förenkla bedömning av ev. skador som finns innan start och när byte av balkonger är utfört.
Till skadeinventeringen kommer vi använda oss av en kamera som filmar 360 grader, dvs allt som syns i bild (tak, väggar, golv, fönster m.m.). Inspelning blir ca 1 min/lägenhet.
Krav på boende:
Det är många lägenheter som ska inventeras. Inventeringen bygger på en optimerad metodik. Alltför att tiden hos en boende samt den totala tiden för inventeringen ska bli så kort som möjligt.
Därför är det extremt viktigt att om man inte kan vara hemma vid tillfället måste en nyckel lämnas i nyckeltuben. Viktigt att ni minimerar antalet nycklar/nyckelringar, i nyckeltuben, för att undvika att nycklarna fastnar varvid vi inte kan komma in som planerat.
Arbetet startar vecka 11, torsdag 2021-03-18 på Kometvägen 23 och sedan vidare mot Kometvägen. Arbetstider är mellan 07.00 – 16.00 vardagar.
Om Ni har frågor kring inventeringen går det bra att ringa eller mejla.
Med hopp om ett gott samarbete!
Martin Migic - 08-515 162 78 / martin@dipart.se
Arto Urpiola - 08-515 162 23 / arto@dipart.se