Det är inte ofta styrelsen får klagomål på att någon medlem är störande.
Men när det någon gång händer är det naturligtvis viktigt att veta vad man skall göra för att få rätsida på problemet.
Det styrelsen i första hand vill rekomendera, är att du som blir störd - så snabbt som möjligt och helst direkt när störningen pågår - själv ta kontakt med den eller de som stör och försöker reda ut frågan.
I annat fall kontaktar du förvaltningskontoret på Sleipnervägen 115 i Midgård.
Det som då är viktigt är att du gjort lite korta noteringar om vem som stör, och när, och hur, samt att du lämnar detta skriftligt. Förvaltningskontoret handlägger då detta med instruktioner från styrelsen.
Den yttersta konsekvensen, om klagomålen är befogade och den störande inte vidtar rättelse är att styrelsen överlämnar ärendet för juridiska åtgärder med uppdrag att avhysa den störande ifrån lägenheten.
Vid t.ex renovering av bostaden måste du visa hänsyn till övriga boende genom att inte utföra störande arbeten under nedanstående tider.
Vardagar mellan kl 20.00–08.00
Helger mellan kl 18.00–10.00
Det är den som stör! Som skall rätta sig efter föreningens stadgar och trivselregler