Som vi informerade om i förra infobladet är Våra stadgar i Violen från 1997. Det är nu hög tid att anta nya stadgar vilka bättre speglar bostadsrättslagen. Processen för att ändra stadgar innebär att frågan avhandlas på två separata stämmor, därför kommer en extrastämma genomföras måndagen den 17 mars kl.19:00. Därefter kommer frågan att ånyo tas upp på den ordinarie årsstämman.
Vid denna syn kommer representanter(2st) från styrelsen upprätta protokoll för respektive lägenhet. Behov av åtgärder, råd och rekommendationer kommer att nedtecknas för att på så sätt förebygga att fuktskador uppstår i våra fastigheter på grund av dåligt underhållna yt-, och tätskikt. Enligt lista nedan ser Ni vilket datum och tid som är reserverat för respektive husnr.
1) Tungelstavägen - 10 april mellan kl 18:00-21:00 :
134,136,138,140,162,164,166,168,184,186,188,190,192,194
2) Tungelstavägen - 13 april mellan kl 13:00-16:00 :
142,144,146,148,150,152,160,158,156,154,170,172,174,176,178,180
3) Diskusvägen - 14 april mellan kl 18:00-21:00 :
1,3,5,7,9,11,13,15,17,19,21,23,25
4) Diskusvägen - 16 april mellan kl 18:00-21:00 :
27,29,31,33,35,37,39,41,43,45
Reservdagar: 15 april 18:00-21:00, 17 april 18:00-21:00 och 20 april 13:00-1600
då kommer vi att besöka de som ej kunnat vara hemma vid ordinarie datum.
Radonmätare kommer att insamlas samtidigt som vi gör synen.
Nu har det blivit dags att boka den årliga vårstädningsdagen. Inför denna dag vill vi gärna att Ni kommer in med förslag på vad Ni tycker borde göras i området och om det finns något intresse till att ha gröna gruppen.
Förslagen skall lämnas till någon i styrelsen senast den 6/4.
Snart har det kommit till den tid då det har blivit dags att slutföra det vi påbörjat, nämligen målningen. Inför detta kommer vi att dela ut information och beskrivning på vad som skall utföras. Mer info kommer efter nästa styrelsemöte.
Som många har märkt används vårt område flitigt som rastplats för hundar o katter. Vi vädjar nu till alla att plocka upp efter sina djur, hund och katt. Vi vill också passa på att hänvisa till den information om detta heta ämne som återfinns på vår hemsida och på Haninge kommuns hemsida. Där står bl.a. vilka skyldigheter man har m.m.
Årets årsstämma planeras till den 14 maj. Styrelsen vill även passa på att påminna om motionstidens utgång 31/3.
Vi har fått information om att inbrotten har ökat i Tungelsta, brf Violen har inte blivit drabbad än, men vi vill ändå att vi tillsammans skall hålla lite extra koll i vårat område.
Nästa styrelsemöte är måndagen den 7/4 kl. 18:30
(medlemmar är välkomna mellan 18:30-19:00)
Ordförande: Patrik Lindgren
Diskusvägen 7
Tel: 070-357 80 20 / 500 214 32
patriklin@bredband.net
V.Ordförande: Torbjörn Björklund
Tungelstavägen 178
Tel: 070-748 51 45
tobbe_bjorklund@msn.com
Sekreterare: Kristina Sebom Smedberg ”Stina”
Diskusvägen 19
Tel: 070-725 41 84/ 500 307 02
kristina.sebom@bredband.net
Ekonomi:Liselott Lundkvist ”loppan”
Diskusvägen 43
073-513 17 38 / 500 312 85
Fastigheter Diskusvägen: Jan Isaksson ”Janne”
Diskusvägen 21
Tel: 070-655 45 57
jais@bredband.net
Fastigheter Tungelstavägen:
Tobbe Björklund
Tel: 070-748 51 45
Suppleant: Anna-Lena Janermark
Tungelstavägen 190
Tel: 070-669 77 57
anna-lena.janermark@teliasonera.com
HSB: Conny Bokvist
HSB Stockholm, Sleipnerv 115
Tel. 08-785 33 75
conny.bokvist@stockholm.hsb.se
www.hsb.se/stockholm/violen
Bokning av LOKALEN: Janne
Frågor rörande fastigheten, kontakta alltid fastighetsansvarig i första hand.
Vid väsentlig förändring av fastigheten, invändigt som utvändigt, med hänvisning till föreningens stadgar, kontakta alltid styrelsen.
På förekommen anledning ta kontakt med ditt försäkringsbolag innan du gör renovering av våtutrymmen och dylikt
För att läsa pdf-filer krävs gratisprogrammet Acrobat Reader som du med största sannolikhet redan har installerat, annars kan du ladda ned det här.