Angående teknisk förvaltning och fastighetsskötsel

15 oktober 2024

 

Vi vill informera er om en viktig förändring gällande teknisk förvaltning och fastighetsskötsel i vår förening. 

Styrelsen har beslutat att säga upp avtalet med Bredablick för teknisk förvaltning och fastighetsskötsel från och med den 31 december 2024. Detta beslut har tagits för att vi ser möjligheter till förbättringar i effektivitet och kvalitet i förvaltningen av vår fastighet. 

En ny upphandling har redan initierats och vi har nu fått in sex olika anbud. Upphandlingsprocessen är igång och vi räknar med att ha ett beslut klart i slutet av oktober. Vi kommer att göra en noggrann konsekvensanalys för att säkerställa att en eventuell övergång till en ny leverantör blir så smidig som möjligt för både föreningen och er som medlemmar. 

Vår målsättning är att ni som medlemmar inte ska märka av några större förändringar i den dagliga driften, förutom att vi strävar efter att höja effektiviteten och kvaliteten i förvaltningen framöver. 

Har ni några frågor eller funderingar är ni varmt välkomna att höra av er till styrelsen. 

 

Med vänliga hälsningar,

Styrelsen för Brf Volten